تمیزترین فرودگاه های جهان!

آیا می خواهید بدانید تمیزترین فرودگاه های جهان تا سال 2023 کدامند؟ فرودگاه بین‌ المللی هاندا توکیو که توسط مشتریان در نظرسنجی جهانی فرودگاه به عنوان تمیزترین فرودگاه جهان معرفی شد، همچنان مقام اول خود را در این جایزه حفظ کرده است. فرودگاه چنگی در رتبه دوم و فرودگاه بین المللی حمد در رتبه سوم نتایج جهانی قرار گرفتند. این فهرست بر اساس تمیزترین فرودگاه‌ ها، صندلی‌ ها، سرویس‌ های بهداشتی، خروجی‌ های (F&B)، منطقه ترمینال و … انتخاب شد. در اینجا ما 10 فرودگاه برتر جهان در سال 2023 را معرفی کرده‌ایم.

تمیزترین فرودگاه جهان را بشناسید

10) فرودگاه کپنهاگ (Copenhagen Airport)

فرودگاه کپنهاگ بزرگترین فرودگاه بین المللی دانمارک و یکی از شلوغ ترین فرودگاه های اسکاندیناوی است. این فرودگاه به دلیل تمیزی و امکانات خوبش شناخته شد. کارکنان فرودگاه کپنهاگ به ارائه محیطی تمیز و بهداشتی به مسافران افتخار می کنند. این فرودگاه به دلیل عملکرد کارآمد خود معروف است. مسافران به طور کلی فرآیندهای ورود، امنیت و مهاجرت را تجربه می کنند.

این فرودگاه بزرگترین فرودگاه کشورهای شمال اروپا و یکی از قدیمی ترین فرودگاه های اروپا است. این فرودگاه خدمات و امکانات متنوعی مانند خرید، غذاخوری، سالن استراحت، پارکینگ، کرایه ماشین و … را برای مسافران ارائه می دهد. فرودگاه کپنهاگ به دلیل ابتکارات زیست محیطی خود مانند استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر، کاهش انتشار کربن و ترویج تحرک پایدار محبوب است. این فرودگاه جوایز متعددی را برای کیفیت و عملکرد خود دریافت کرده است، مانند جوایز فرودگاه جهانی (Skytrax) و جوایز کیفیت خدمات فرودگاهی شورای بین‌ المللی فرودگاه‌ ها (ACI).

فرودگاه کپنهاگ

فرودگاه کپنهاگ همانطور که به طور رسمی نامگذاری شد، مسافران هوایی را حتی قبل از سوار شدن به پرواز خود به سفری دلپذیر می فرستد. هنگامی که مسافران از کف ماسه‌ سنگ ترمینال‌ های 2 و 3 عبور می‌ کنند، از پله‌ ها بالا می‌ روند و به کف‌ پوش‌ های چوبی طبقه اول می‌ روند. کف‌ پوش‌ ها صدایی آرام و دلپذیر در زیر پا ایجاد می‌ کنند. این صدا برای ایجاد حس ناخودآگاه خانه‌ نشینی و آرامش ذهنی ایجاد می‌ کند. گویی در طبقه‌ های خانه‌ شان در حال حرکت هستند. مسافران می توانند با تحویل گرفتن چمدان خود با خیال راحت سفر را آغاز کنند.

آدرس : Kastrup, Tårnby, Copenhagen, Denmark

9) فرودگاه زوریخ (Flughafen Zurich)

فرودگاه زوریخ، بزرگترین فرودگاه بین‌ المللی سوئیس و مرکز اصلی خطوط هوایی بین‌ المللی سوئیس است. این فرودگاه به زوریخ، بزرگترین شهر سوئیس خدمات رسانی می کند و شلوغ ترین فرودگاه سوئیس است. فرودگاه زوریخ در رتبه نهم تمیزترین فرودگاه جهان توسط (Skytrax) قرار دارد. فرودگاه زوریخ به دلیل تمیزی و امکانات خوبش مشهور است. این فرودگاه بر ایجاد محیطی تمیز و بهداشتی برای مسافران تأکید دارد. فرودگاه زوریخ به دلیل عملکرد کارآمد خود مشهور است. مسافران به طور کلی فرآیندهای ورود، امنیت و مهاجرت را تجربه می کنند.

فرودگاه زوریخ

این فرودگاه طیف وسیعی از گزینه‌ های خرید، از جمله بوتیک‌ های لوکس، فروشگاه‌ های بدون عوارض گمرکی و فروشگاه‌ های ساعت، شکلات و سوغاتی سوئیسی را ارائه می‌ دهد. رستوران ها، کافه ها و بارهای زیادی وجود دارد که انواع غذاهای سوئیسی و بین المللی را سرو می کنند. یکی از اهداف این پروژه ایجاد احساس یک آسمان باز به عنوان ارتباط بین فرودگاه و سفر بود. با سیستم (Light Frame) و تغییرات نوری نوآورانه، ما توانستیم یک آسمان را برای ایجاد محیطی دلپذیر و آرامش بخش شبیه سازی کنیم.

آدرس : Kloten, Rümlang, Oberglatt, Winkel and Opfikon

8) فرودگاه هلسینکی – وانتا (Helsinki-Vantaa Airport)

بزرگترین و شلوغ ترین فرودگاه فنلاند است. فرودگاه هلسینکی – وانتا به تمیزی و نگهداری معروف است. کارکنان فرودگاه به تضمین محیطی تمیز و دلپذیر برای مسافران افتخار می کنند. بر اساس برخی از نظرات مشتریان، فرودگاه مدرن و بزرگ است. کارکنانی مهربان و مفید دارد. خود ترمینال بسیار تمیز و قابل پیگیری است. با این حال، برخی از مشتریان از زمان انتظار طولانی برای چمدان ها و بررسی های امنیتی نیز شکایت کرده‌اند.

فرودگاه هلسینکی - وانتا

این فرودگاه به خاطر عملیات کارآمد و سازماندهی اش مطرح است. مسافران عموماً مراحل ورود و امنیت روانی را تجربه می کنند. این فرودگاه گزینه‌ های خرید متنوعی از جمله فروشگاه‌ های بدون عوارض گمرکی، بوتیک‌ های مد و فروشگاه‌ های سوغات را ارائه می‌ دهد. مجموعه‌ای از رستوران ها و کافه ها نیز وجود دارد که غذاهای فنلاندی و بین المللی سرو می کنند. فرودگاه هلسینکی – وانتا از طریق گزینه های حمل و نقل مختلف از جمله اتوبوس، تاکسی و اتوبوس شهری (Finnair) به خوبی به مرکز شهر هلسینکی و سایر نقاط فنلاند متصل است.

آدرس : Aviapolis, Vantaa, Finland

7) فرودگاه اینچئون سئول (Seoul Incheon Airport)

فرودگاه بین المللی اینچئون، به عنوان فرودگاه اینچئون سئول شناخته می شود. بزرگترین و اصلی ترین فرودگاه بین المللی است که به سئول، کره جنوبی خدمات رسانی می کند. این فرودگاه اصلی در خدمت منطقه پایتخت سئول است. یکی از بزرگترین و شلوغ ترین فرودگاه های منطقه است. فرودگاه اینچئون به دلیل تمیزی و امکانات خوبش شهرت دارد. کارکنان و مدیریت فرودگاه بر ایجاد محیطی دلپذیر و تمیز برای مسافران تأکید دارند. این فرودگاه توسط (Skytrax) به عنوان یکی از تمیزترین فرودگاه های جهان تا سال 2023 رتبه بندی شد.

فرودگاه اینچئون سئول

این فرودگاه به دلیل کارایی و عملکرد روان مورد ستایش قرار می گیرد. مسافران عموماً ورود (Check In) سریع و منظم، رویه های امنیتی و حمل بار را تجربه می کنند. این فرودگاه بین‌ المللی در کره جنوبی به دلیل تمیزی و به طور کلی امکانات و خدمات با کیفیت بالا شناخته شد. فرودگاه اینچئون به دلیل تمیزی و کارایی خود مورد تحسین قرار می گیرد.

آدرس : Jung District, Incheon, South Korea

6) فرودگاه هنگ کنگ (Hong Kong Airport)

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ (HKG) یکی از شلوغ ترین و برجسته ترین فرودگاه های آسیا است. این فرودگاه به دلیل کارایی خود در عملیات معروف است. به طور کلی فرآیندهای ورود (Check In)، امنیتی سریع و بدون دردسر را ارائه می دهد. به مسافران کمک می کند تا به راحتی در فرودگاه حرکت کنند. فرودگاه هنگ کنگ یکی از بزرگترین فرودگاه‌ های مسافربری و باری است. در سال 2023 در رتبه ششم تمیزترین فرودگاه جهان توسط (Skytrax) قرار گرفت.

فرودگاه هنگ کنگ

این فرودگاه استانداردهای بالایی از نظافت و بهداشت را در تمام ترمینال های خود رعایت می کند. نظافت و نگهداری منظم برای اطمینان از محیطی دلپذیر برای مسافران انجام می شود. فرودگاه هنگ کنگ طیف گسترده‌ای از گزینه های خرید از جمله برندهای لوکس، لوازم الکترونیکی، مد و فروشگاه های معاف از مالیات را ارائه می دهد. مجموعه متنوعی از رستوران‌ ها وجود دارد که غذاهای محلی و بین‌ المللی سرو می‌ کنند.

آدرس : No.1 Sky Plaza Road, Lantau Island, Islands District, New Territories, Hong Kong

5) فرودگاه ناریتا توکیو (Tokyo Narita Airport)

فرودگاه ناریتا توکیو یکی از 2 فرودگاه بزرگ بین المللی است، که به منطقه توکیو بزرگ در ژاپن خدمات رسانی می کند. فرودگاه ناریتا در بین 10 فرودگاه برتر جهان در سال 2023 در رتبه پنجم قرار دارد. مانند بسیاری از فرودگاه های ژاپن، فرودگاه ناریتا به دلیل تمیزی – تعمیر و نگهداری کارآمد شناخته شد. کارکنان فرودگاه در تضمین محیطی تمیز و بهداشتی برای مسافران بسیار دقت می کنند. فرودگاه ناریتا به‌ خاطر فعالیت‌ های ساده‌اش، از جمله ورود سریع – روان و رویه‌ های امنیتی شهرت دارد. این فرودگاه به شکلی طراحی شد تا یک تجربه سفر بدون دردسر را ارائه دهد.

فرودگاه ناریتا توکیو

فرودگاه طیف گسترده‌ای از گزینه های خرید از جمله فروشگاه های معاف از عوارض، بوتیک های مد و فروشگاه های سوغات را ارائه می دهد. چندین گزینه غذاخوری نیز وجود دارد که هم غذاهای ژاپنی و هم غذاهای بین‌ المللی سرو می‌ کنند. به عنوان مرکز بین المللی خطوط هوایی ناریتا ژاپن و آل نیپون ایرویز عمل می کند. ناریتا، شلوغ ترین فرودگاه ژاپن از نظر حمل و نقل بین المللی مسافر همچنین بار بین المللی است.

آدرس : Narita, Chiba, Japan

4) فرودگاه سنترایر ناگویا (Centrair Nagoya Airport)

فرودگاه سنترایر ناگویا که با نام فرودگاه بین المللی چوبو سنترایر (NGO) نیز شناخته می شود. این فرودگاه بین المللی بزرگی است که به منطقه چوبو ژاپن خدمات رسانی می کند. این فرودگاه توسط (Skytrax) در رتبه چهارم تمیزترین فرودگاه جهان قرار دارد. مانند بسیاری از فرودگاه‌ های ژاپن، فرودگاه سنترایر ناگویا به دلیل تمیزی و توجه به جزئیات در حفظ محیطی مرتب و تمیز برای مسافران مشهور است.

فرودگاه به دلیل عملیات کارآمد خود، از جمله ورود (Check In) روان و رویه های امنیتی مورد ستایش قرار گرفت. این فرودگاه به شکلی طراحی شده است، تا یک تجربه سفر یکپارچه را ارائه دهد. این فرودگاه گزینه های خرید و غذاخوری متنوعی از جمله برندهای محلی و بین المللی را ارائه می دهد. مسافران می توانند از خرید سوغاتی، لوازم الکترونیکی، مد و … لذت ببرند. مجموعه‌ای از رستوران ها نیز وجود دارد که غذاهای ژاپنی و بین المللی سرو می کنند.

فرودگاه سنترایر ناگویا

ساختمان پایانه مسافربری بر اساس اصل (آسان برای درک، آسان برای هر کسی)، با هدف یک طرح کاربردی طراحی شده است. این ساختمان از 1 ساختمان اصلی، بال های بین المللی، داخلی و 1 اسکله مرکزی تشکیل شده است. این یک ساختمان باریک T شکل است که حدود 1000 متر در جهت شمال به جنوب و حدود 500 متر در جهت شرق به غرب است. مساحت سقف این ساختمان بزرگ حدود 80000 متر مربع است، که هم از نظر عملکرد و هم از نظر معماری به عنوان یک عنصر مهم عمل می کند.

آدرس : Tokoname, Aichi, Japan

3) فرودگاه دوحه حمد (Doha Hamad Airport)

فرودگاه بین المللی حمد دوحه بهترین و سومین فرودگاه پاک جهان در سال 2023 است. این فرودگاه پایتخت قطر و تنها فرودگاه بین المللی قطر است. فرودگاه بین المللی حمد به خاطر استانداردهای بالای تمیزی و امکانات مدرنش معروف بود. دارای مهم‌ ترین ترمینال از نظر معماری و یکی از دیدنی‌ ترین ترمینال‌ ها در جهان توصیف شده است. فرودگاه حمد مرکز فرودگاه قطر ایرویز است. این فرودگاه به نام امیر قبلی قطر، حمد بن خلیفه آل ثانی نامگذاری شده است. این فرودگاه در چند سال گذشته توسط (Skytrax) به عنوان بهترین فرودگاه برنده شده است.

فرودگاه دوحه حمد

فرودگاه حمد به دلیل کارایی خود در رسیدگی به مسافران ورودی، خروجی و ترانزیت شناخته شده است. کارکنان و خدمات فرودگاه معمولاً به دلیل حرفه‌ای بودن و اثر بخشی مورد توجه قرار می گیرند. فرودگاه حمد 1 مرکز اصلی برای مسافران ترانزیت بین المللی است. خدمات و امکانات مختلفی را برای مسافران در حال حمل و نقل فراهم می کند از جمله اتاق های آرام، امکانات دوش و حتی 1 هتل ترانزیت.

آدرس : 7J57+WPM, Doha, Qatar

2) فرودگاه چانگی سنگاپور (Singapore Changi Airport)

فرودگاه چانگی سنگاپور، یکی از معروف ترین فرودگاه های جهان است. به دلیل خدمات استثنایی، تمیزی و تجربه مسافری خود شناخته شده است. فرودگاه چانگی به طور مداوم جوایزی را برای خدمات خود دریافت می کند، از جمله (بهترین فرودگاه جهان) توسط (Skytrax). این فرودگاه به طور مداوم از نظر نظافت و بهداشت در رتبه های بالایی قرار دارد. این فرودگاه به داشتن محیطی بی‌ نظیر در تمام ترمینال‌ های خود افتخار می‌ کند. یکی از شلوغ ترین فرودگاه های جهان از نظر ترافیک بین المللی مسافر و بار به شمار می رود.

فرودگاه چانگی سنگاپور

این فرودگاه امکانات بسیار خوبی برای مسافران دارد که از آن جمله می‌ توان به سالن‌ های راحت، استراحتگاه‌ های اسنوا با تخت خواب و حتی استخر اشاره کرد. فرودگاه چانگی، مانند بسیاری دیگر اقدامات بهداشتی – ایمنی بیشتری را برای محافظت از مسافران و کارکنان اجرا کرد. این اقدامات ممکن است شامل غربالگری های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و دستورات ماسک باشد.

آدرس : Changi, East Region, Singapore

1) فرودگاه هاندا توکیو (Tokyo Haneda Airport)

فرودگاه توکیو هاندا یکی از 2 فرودگاه اصلی است که به منطقه شهری توکیو در ژاپن خدمات رسانی می کند و دیگری فرودگاه بین المللی ناریتا است. فرودگاه هاندا در اویتا، توکیو واقع شده است و نسبت به فرودگاه ناریتا به مرکز شهر بسیار نزدیک تر است. این فرودگاه را به گزینه‌ای محبوب برای مسافران داخلی و خارجی تبدیل می کند. فرودگاه به دلیل استانداردهای بالای تمیزی و کارایی شهرت داشت. این فرودگاه تمیزترین فرودگاه جهان در سال 2023 است. هاندا توسط (Skytrax) به عنوان دومین فرودگاه برتر پس از فرودگاه چانگی رتبه بندی شده است.

این فرودگاه امکانات مختلفی از جمله مناطق خرید، رستوران ها، سالن های استراحت، فروشگاه های معاف از مالیات و سایر خدمات را برای مسافران فراهم می کند تا سفر شما راحت باشد. به طور کلی، فرودگاه هاندا توکیو 1 مرکز حمل و نقل اصلی در ژاپن است که به دلیل کارایی، دسترسی و نزدیکی به مرکز توکیو شناخته شده است. آن را برای مسافرانی که از منطقه توکیو بازدید می کنند، اولین انتخاب است.

آدرس : Ōta District, Tokyo, Japan

فرودگاه هاندا توکیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید