همه چیز درباره های سیزن و لو سیزن

ممکن است که در

انتخاب بهترین زمان برای بازدید با توجه به فصول گردشگری همیشه یکی از دغدغه های مهم گردشگران است.انتخاب زمان سفر به شما کمک میکند که در زمان بهتری سفر کنیم و با آمادگی بیشتری سفر خود را برنامه ریزی کنند این سوالی است که بارها و بارها در انجمن های آنلاین و در ذهن مسافران مطرح می شود.

آیا بهتر است از یک کشور در فصل اوج گردشگری آن دیدن کنیم یا بهتر است در فصل کم سفر کنیم؟ هیچ پاسخ قطعی و جهانی برای این سوال  وجود ندارد. در این مقاله از سفرهای دنیاگردی آریا  نگاهی به فصول گردشگری خواهیم داشت: همچنین بهترین زمان برای بازدید از مناطق محبوب گردشگری خارجی را بررسی می کنیم.

بهترین فصل سفر از نظر آب و هوایی

این نکته مهمی است که بسته به کشوری  که به آن سفر میکنید.می توانید آب و هوای کاملاً متفاوتی را در یک کشور در همان زمان از سال تجربه کنید. اگر احساس می‌کنید از تنوع بسیار زیاد مقاصد پیشنهادی کمی غرق شده‌اید، یک راه ساده برای محدود کردن گزینه‌هایتان این است که تصمیم بگیرید از چه نوع آب و هوایی در تعطیلات لذت ببرید.

به هر حال، آب و هوا در همه چیز از نحوه تجربه یک مقصد خاص گرفته تا غذایی که می خورید و فعالیت های موجود در یک زمان خاص از سال نقش دارد. چه یک تعطیلات گرم را ترجیح دهید یا یک تعطیلات برفی، مقصد عالی برای شما آنجاست.

انتخاب بهترین زمان برای بازدید با توجه به فصول گردشگری

هر مقصد سفر فصل های گردشگری خود را دارد. این فصول معمولا لو سیزن های سیزن و شولدر سیزن . تصمیم گیری اینکه در چه زمانی از سال به کجا بروید، معمولاً بستگی زیادی به فصلی دارد که ترجیح می دهید در آن سفر کنید. در زیر به مزایا و معایب هر فصل گردشگری نگاهی بیندازید.

های سیزن(High season)

این زمان شلوغ ترین زمان سفر به کشور مقصد شما است. معمولاً زمانی که کشور بهترین آب و هوای خود را تجربه می کند، فصل پربازدید یا فصل اوج محسوب می شود. جمعیت شلوغ و نرخ های بالایی را به همراه دارد. این اغلب می تواند به آن شهرت بدی بدهد، و بسیاری از مسافران باتجربه برای فرار از شلوغی از سفر در های سیزن اجتناب می کنند.

با این حال، بسته به تعطیلات یا مقصد انتخابی شما، فصل های سیزن می تواند بهترین زمان برای سفر باشد.در این فصل شما بهترین آب و هوا را در سفر خود تجربه خواهید کرد.با تعداد زیادی از مسافران دیگر ملاقات خواهید کرد و احتمالاً خدمات بهتری را تجربه خواهید کرد. زیرا کارکنان مهمان نوازی بسیار آماده خدمات رسانی به بازدیدکنندگان هستند."همه

سفر درهای سیزن مناسب چه کسانی است

های سیزن زمان مناسبی برای سفر برای کسانی است که می خواهند تجربه کامل توریستی یک مقصد را داشته باشند. اگر مایل به پرداخت برچسب‌های قیمت درخواستی هستید، به اشتراک گذاشتن جاذبه‌ها با بسیاری از گردشگران دیگر اهمیتی نمی‌دهید و آب و هوای تعطیلات ایده‌آل می‌خواهید، های سیزن بهترین زمان سفر برای شما است.

یک نکته مهم درباره های سیزن

بهترین آب و هوا به کشور بستگی دارد. به عنوان مثال، فصل اوج سوئیس در فصل زمستان است که بهترین زمان برای گردشگران برای لذت بردن از اسکی در کوه های آلپ است.

+از سوی دیگر، فصل اوج هاوایی در تابستان خواهد بود و بهترین زمان برای سفر و لذت بردن از سواحل شگفت انگیز آن است.

لو سیزن(Low season)

لو سیزن دقیقاً برعکس های سیزن است. در طول این مدت، تعداد بسیار کمی از گردشگران سفر میکنند و قیمت‌ها برای کسانی که این فصل را برای سفر انتخاب می‌کنند معمولاً بسیار پایین‌تر است.

سفر در لو سیزن مناسب چه کسانی است

فصل کم برای همه جذاب نیست. اما برای کسانی که از مواجهه با آب و هوای غیر قابل پیش بینی خوشحال هستند و به دنبال تعطیلات آرام هستند، می تواند بهترین زمان برای سفر باشد.

10دلیل برای آن که در لوسیزن سفر کنید

  1. پروازهای ارزان تر

هر دقیقه یک هواپیما روی باند در انتظار مسافران است. خطوط هوایی مجبورند هواپیماهای خود را برای به حداکثر رساندن درآمد روی هوا برای پرواز نگه دارند. این به معنای پرواز در تمام اوقات سال است. تقاضا در خارج از فصل اوج به شدت کاهش می یابد.و میتوان گفت تقاضای کمتر به معنای کاهش قیمت است.

  1. هتل ارزان تر

همانند خطوط هوایی، هتل‌ها نیز در لو سیزن ها تعداد تخت‌های خود را به همان اندازه در فصل پربازدید دارند. حتی اگر فقط 50 درصد از قیمت‌های فصل اوج را از شما دریافت کنند، باز هم می‌توانند سود داشته باشند و به طور بالقوه فروش بیشتری داشته باشند. معمولاً می‌توانید انتظار داشته باشید که در لو سیزن 50 درصد و بیشتر در مخارج سفرتان صرفه جویی شود. بنابراین فرصت های بیشتری برای اقامت در هتل های بهتر با پول کمتر خواهید داشت.

  1. خدمات بهتر

به دور از شلوغی ها، همه کمی وقت بیشتری برای شما دارند و می توانند بیشتر خود را به مسافران کمتری که در مقصد هستند اختصاص دهند. من هفته گذشته در بار معبد دوبلین در یکی از توریستی ترین میخانه ها (The Auld Dubliner) بودم و بعد از چند پیمانه گینس، از بارمن یک کوکاکو خواستم. با تعجب به من نگاه کرد. به او گفتم اگر بخواهم شب را دوام بیاورم بهتر است خودم قدم بزنم. بنابراین او یک لیوان کک به من داد و برای آن پول نقدی نگرفت! این هرگز در طول فصل پربازدید در هیچ کجای دوبلین اتفاق نمی افتد چه رسد به Temple Bar!

  1. دیدن جاذبه های بدون صف و انتظاردر لوسیزن

از صف‌ها در فرودگاه‌ها گرفته تا صف‌ها در جاذبه‌های گردشگری، زمان کمتری در طول فصل کم در صف‌ها صرف می‌شود و این به معنای صرف زمان بیشتری برای لذت بردن از جاذبه‌های هر مقصد و تفریح ​​است. بیایید با آن روبرو شویم، هیچ کس دوست ندارد در صف قرار بگیرد…

  1. جمعیت کمتر

از فرودگاه‌ها تا خیابان‌های خرید شلوغ، گالری‌های هنری تا سواحل محبوب. شلوغی همه چیز را خراب می کند. سخت است وقتی یکی از 50000 نفر دیگرتان احساس خاصی داشته باشید…. باور نمی کنی؟ در ماه ژوئن به موزه لوور بروید و سعی کنید نگاهی اجمالی به مونالیزا بیندازید… ادامه دهید… جرأت می کنم! شما به طور مبهم به آن نزدیک نخواهید شد.

  1. امنیت بیشتر

مرتبط با کل موضوع جمعیت بالا. اما تعداد افراد بیشتر به معنای فرصت های بیشتر برای جرم و جنایت است. وقتی در یک مکان توریستی شلوغ نیستید جیب بری کردن سخت تر است.

  1.  جاذبه های توریستی  بیشتر را در زمان کمتر را ببینید

شلوغی کمتر و صف های کمتر به معنای زمان بیشتری برای لذت بردن از مقصد است. آیا تا به حال به یک پارک موضوعی در فصل بالا رفته اید؟ شما باید در یک روز 5 سواری کنید. فصل کم، شما می توانید هر سواری را 3 بار در یک فاصله زمانی انجام دهید! اگر وقتتان برایتان ارزشمند است، فصل پایین بروید.

  1. "همه

آیا تا به حال سعی کرده‌اید که در فصل پربازدید، یک بازرسی دیرهنگام داشته باشید؟ معمولا غیرممکن است و حتی در صورت ارائه، باید هزینه آن را از طریق بینی پرداخت کنید. در طول فصول کم، من بارها و بارها و بارها و به ندرت اگر هزینه ای را پرداخت می کنم، پرداخت کرده ام، زیرا هتل ها پر نیستند و کارکنان مایلند برای تعداد کمی از مهمانان، مایل بیشتری را طی کنند!

  1. تعامل بیشتر با افراد محلی

کارکنان بارها و رستوران‌ها و سایر جاذبه‌ها زمان بی‌نهایت بیشتری برای تعامل و تعامل با گردشگران در فصول کم دارند. معمولاً زمانی است که آنها واقعاً می توانند از گردشگران لذت ببرند نه اینکه احساس کنند مورد تهاجم و تسخیر گردشگران هستند. این یکی از بزرگترین مزیت های یک مسافر فصل کم در کتاب من است. من با مردم محلی تعاملات و گفتگوهای معناداری بیشتری دارم و بنابراین بیشتر در مورد زندگی آنها درک می کنم.

  1. از هرج و مرج سفر اجتناب کنید

بسیار خوب، ما می دانیم که فرودگاه ها در طول فصل شلوغ پر هستند و صف های زیادی برای امنیت و مهاجرت و غیره وجود دارد. این تا حد زیادی به دلیل چرخش سریع‌تر مورد نیاز برای حفظ برنامه‌های آموزشی خطوط هوایی است (که در فصول بالا تا حد مجاز آزمایش می‌شوند). دیر رسیدن آن پرواز از تنریف به دلیل مستی به این معنی است که پرواز شما به یونان با تأخیر مواجه خواهد شد.

شولدر سیزن(Shoulder season)

اغلب فصل کم طرفدار، شلدر سیزن می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند و یک سفر فوق العاده به شما بدهد. شلدر سیزن فصلی است بین فصل های پر و پایین. این معمولاً در بهار و پاییز و در حوالی آن می افتد. بسیاری از مردم هنگام رزرو سفرهای خود به فصل شانه فکر نمی کنند. اما اغلب بهترین زمان برای بازدید از هر مکان است. اگر بلافاصله بعد از فصل پرطرفدار بروید، بسیاری از جاذبه های گردشگری را خواهید دید که هنوز باز هستند، البته بدون صف های طولانی و شلوغی.

برنامه ریزی سفر دقیقا پس از لو سیزن  نیز می تواند یک گزینه عالی باشد،زیرا احتمالاً با شروع گرم شدن هوا، و هنوز جمعیت نرسیده اند.

قیمت های بسیار پایینی خواهید یافت.این فصل گاهی اوقات می تواند به معنای الگوهای آب و هوایی غیرقابل پیش بینی باشد.

بنابراین بستن چمدان به درستی برای شلدر سیزن یک کار مهم است.

"همه

حالا که فصول توریستی کمی معنا پیدا کرده است، سفر بعدی خود را به کجا باید برنامه ریزی کنید؟ هر کشور فصل منحصر به فرد خود را دارد و برخی از آنها در تمام طول سال مقاصد مناسبی برای تعطیلات هستند. به مقاصد زیر نگاهی بیندازید و بهترین زمان‌های گردشگری آنها را ببینید و از هر کدام چه انتظاری دارید.

های سیزن سفر به اروپا

های سیزن در اروپا معمولا تابستان است. ماه های جولای و آگوست گرم ترین ماه ها هستند و اکثر کشورهای اروپایی شلوغ ترین زمان خود را در این ماه ها تجربه می کنند. این نیز به دلیل تعطیلات تابستانی مدارس در اروپا است، و آن را برای مسافران و خانواده های محلی به طور یکسان بهترین زمان می کند.

لو سیزن در بیشتر مناطق اروپا در زمستان است، بنابراین شما می توانید معاملات عالی را در زمینه اقامت و تجربه پیدا کنید. با این حال، ساعات روز محدودی نیز خواهید داشت، بنابراین باید بر اساس آن برای گردش های خود برنامه ریزی کنید. زمستان در اروپای غربی معمولاً مملو از تجربیات جادویی و معاملات عالی برای سفر است که برای برخی بهترین زمان برای رفتن به هر یک از این کشورها است.

آب و هوای شولدر سیزن در اروپا ناپایدار است. باتوجه به اینکه به کجا می روید، ممکن است در پایان با برف، باران یا روزهای آفتابی روبرو شوید. یک مزیت بزرگ این است که از تجربه سفر معتبرتری لذت خواهید برد.

"همه

هنوز در مورد بهترین فصل برای سفر به اروپا مطمئن نیستید؟ با مشاوران دنیاگردی تماس بگیرید  و تمام اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنید.

های سیزن برای سفر به خاورمیانه: اردن و ترکیه

شلدر سیزن در خاورمیانه در ماه های تابستان است. دوره بین ژوئن و آگوست بهشت ​​عاشقان آب در کشورهایی مانند و اردن است. تابستان ترکیه دمای ساحلی فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند، اما گرما میتواند زیاد باشد.

در طول فصل شلوغ، سواحل این کشورها مملو از بازدیدکنندگانی است که برای استفاده از آب و هوای فوق‌العاده و جاذبه‌های کنار آب مانند بارهای ساحلی و غیره به اینجا می‌آیند. همچنین زمان اصلی برای ورزش‌های آبی مانند اسکی و غواصی است. با این حال، بهتر است نزدیک ساحل بمانید تا بتوانید از گرما در دریاهای خنک راحت شوید.

زمستان در خاورمیانه، فصل رسمی کم آبی است، اما هنوز هم می تواند زمان خوبی برای بازدید باشد. ترکیه در فصل زمستان هنوز فرصت های توریستی بسیاری از جمله اسکی دیدنی و فرصتی برای شرکت در جشنواره معروف درویش چرخان فراهم می کند.

"همه

شولدر سیزن به معنای دمای مناسب و فرصت های عالی برای گشت و گذار در سراسر خاورمیانه است. این بهترین زمان برای تماشای میراث باستانی شهرها و شهرهای داخلی ترکیه است. همچنین فستیوال‌های زیادی در شولدر سیزن ترکیه برگزار می‌شود.

سخن آخر بهترین فصل سفر با دنیاگردی آریا

ما در تیم آژانس دنیاگردی آریا امیدواریم که این مقاله  به بسیاری از سوالات سفر شما پاسخ بدهد. مانند کجا بروید، چه زمانی بروید، و وقتی به آنجا رسیدید چه انتظاری دارید. اکنون، تنها کاری که باید انجام دهید این است که تور خود را رزرو کنید، چمدان های خود را ببندید و تقویم های خود را علامت گذاری کنید. نکته خوبی که باید به خاطر داشته باشید این است که تورهای Expat Explore ما در بهترین زمان‌ها برای بازدید از هر مکان برنامه‌ریزی می‌شوند. بنابراین ما فکر می کنیم و تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که بپیوندید و لذت ببرید!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید