امروز نقش هوش مصنوعی به طور شگفت آوری  هر روز در شکل دادن به آینده دنیا مهم تر می شود. سفر و دنیای گردشگری هم از این موضوع دور نیست. در این مقاله ، کاربردهای هوش مصنوعی را توضیح می دهیم که چگونه نحوه عملکرد شرکت های مسافرتی را تغییر می دهد و سفر را برای گردشگران حرفه ای به تجربه ای ارزشمند تر تبدیل کند. این مقاله، به شما خواهیم گفت  که چگونه هوش مصنوعی با استفاده از برنامه‌های کاربردی نمونه، صنعت پرسود سفر را متحول کرده است.

اما پیش از آن بیایید یا یک تعریف ساده از هوش مصنوعی شروع کنیم.

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی شاخه‌ای از علوم رایانه است که در آن ماشین‌ها و رایانه‌ها هوش انسانی را شبیه‌سازی می‌کنند. در هوش مصنوعی، ماشین‌ها طوری برنامه‌ریزی شده‌اند که مانند انسان فکر کنند و کارهایی را انجام دهند که فقط انسان‌ها می‌توانند انجام دهند. علاوه بر این، از توانایی های حل مسئله و تصمیم گیری انسان ها بهره می برد.

 

هوش مصنوعی تنها یک فناوری نیست، بلکه مجموعه‌ای از فناوری‌هایی مانند یادگیری عمیق، یادگیری ماشین و سیستم‌های خبره است. به سرعت در حال تکامل است. برای مثال، سیستم‌های هوش مصنوعی مانند ماشین‌های خودران و روبات‌های کاوشگر فضا از این تجربه درس می‌گیرند. امروزه تحقیقات مداومی در مورد کاربرد فناوری‌های پیشرفته‌تر هوش مصنوعی مانند شبکه‌های متخاصم مولد و هوش مصنوعی در صنایع مختلف وجود دارد.

هوش مصنوعی چگونه بر  صنعت گردشگری تاثیر می گزارد

  1. امنیت در سفردر حوزه کاربرد های هوش مصنوعی در صنعت گردشگری

    در حال حاضر، هوش مصنوعی در بسیاری از زمینه‌های صنعت سفر و گردشگری گنجانده شده است و زندگی را برای مسافران در سراسر جهان آسان‌تر می‌کند.به عنوان مثال، امروزه برخی از اشکال پرکاربرد هوش مصنوعی در فرودگاه ها وجود دارد، مانند سیستم های تشخیص چهره و دستگاه های اسکن امنیتی فرودگاه که بر روی امنیت سفر گردشگران تاثیر مهمی دارد.

    شناسایی بیومتریک : سیستم‌های بیومتریک مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند امنیت فرودگاه‌ها و سایر پست‌های بازرسی سفر را با تأیید دقیق هویت مسافران افزایش دهند.

  2. خدمات رزرو آنلاین با هوش مصنوعی

    به لطف هوش مصنوعی، مسافران دیگر نیازی به مراجعه حضوری به آژانس های مسافرتی برای رزرو پرواز یا هتل خود ندارند. دستیاران هوش مصنوعی و چت ربات‌های هوشمند کار بسیاری از  آژانس‌های مسافرتی را راحت تر و سریع تر کرده و به آن ها اجازه می‌دهند پروازها و اقامتگاه‌ها را به صورت اینرنتی کاملا سریع و راحت  رزرو کنند. یا همه سوالات خود را قبل ازسفر  از این چت ربات ها در بستر  سایت های رسانه های اجتماعی بپرسند.

    برتربن سایتها در زمینه رزرواسیون مسافرتی مانند سایت  Booking.com، Skyscanner و Expedia از این ربات چت ها 24 ساعته در روند خدمات خود استفاده می کنند. معمولاً با وارد کردن جزئیات سفر مورد نظرتان، از شما خواسته می‌شود که مکالمه را با یک ربات چت شروع کنید. سپس ربات در سایت های رزرو جستجو می کند. و بهترین گزینه را برای شما پیدا می کند.

    هوش مصنوعی رزرواسیون

  3. اپلیکشن کاربردی هوش مصنوعی برای پیش بینی قیمت پرواز

    کاربرد هوش مصنوعی در گردشگری به پیش‌بینی قیمت پرواز گسترش می‌یابد، جایی که الگوریتم‌های پیشرفته الگوهای قیمت تاریخی را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا بهترین زمان را برای رزرو به مسافران ارائه دهند. این نوآوری نه تنها تجربه رزرو را برای کاربر بهینه می کند، بلکه به خطوط هوایی و هتل ها اجازه می دهد تا استراتژی های قیمت گذاری خود را در زمان واقعی تنظیم کنند.

    یک فناوری نوآورانه را تصور کنید که به شما کمک می‌کند بهترین قیمت پرواز را در زمان مناسب پیدا کنید و از قیمت‌های پروازهای آتی مطلع شوید. برخی از شرکت‌ها با معرفی اپلیکیشن‌های پیش‌بینی قیمت هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی در صنعت، این ویژگی مفید را به واقعیت تبدیل کرده‌اند. Hopper نمونه ای از چنین برنامه هایی است که توسط مسافران مقاصد خارجی استفاده می شود.

  4. نقشه های آنلاین درکاربرد های هوش مصنوعی در صنعت گردشگری

    امروز با رشد شهرها و افزایش وسایل نقلیه پیدا کردن راحت ترین و سریع ترین مقصد به یکی از دغدغه های ذهنی افراد است.

    به تازگی هوش مصنوعی به کمک اپلیکیشن های مسیر یابی آنلاین میتواند بهترین و خلوترین مسیر  را در هرجای دنیا که باشید به شما پیشنهاد کند یا حتی در در سایت های معروف  مانند Google Earth میتوانید به تصاویر سه بعدی با کیفیت از مقصد خود دسترسی پیدا کنید.از جمله اپلیکیشن های پرطرفدار خارجی میتوان به اپلیکیشن WAZE ، اپلیکیشن GOOGLE MAPS ، مسیر یاب Sygic Navigation و اپلیکیشن APPLE MAPS اشاره کرد.

  5. اپلیکشن های مترجم صوتی بر مبنای هوش مصنوعی

    اگر شما از جمله افرادی باشید که در طول سال به مقاصد گردشگری متفاوتی سفر میکنید حتما با چالش برقراری ارتباط به زبان مقصد روبرو شده اید.اما فناوری هوش مصنوعی به راحتی این مشکل رو برای شما حل کرده و با طراحی و تعریف کرده شما با استفاده از آن ها میتوانید به ترجمه ای روان دست پیدا کنید.از جمله ی برترین این هوش های مصنوعی می توان به Wavel AI،Mirai Translate و Sonix اشاره کرد.

  6. عینک های  واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR)

برنامه‌ها و ابزار  کاربردی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده با هوش مصنوعی می‌توانند با خدماتی مثل ترجمه هم‌زمان، و نمایش تصاویر‌ چند بعدی و با کیفیت از  مقاصد و شهر های توریستی سفر، هتل ها  و مکانهای دیدنی محبوب بدهند. و به شما کمک کنند که قبل از سفر حتما مقصد خودرا بررسی کنید

سخن آخر کاربرد های هوش مصنوعی در صنعت گردشگری

شما در این مقاله سفر های دنیاگردی آریا کم و بیش دانستید انتظار می‌رود هوش مصنوعی تأثیر عمیقی بر آینده سفر، گردشگری  داشته باشد. هوش مصنوعی نحوه برنامه‌ریزی، تجربه و تعامل ما با محصولات و خدمات مرتبط با سفر را شکل دهد. از تجارب جدید در سفر تا، پلتفرم‌های اکتشاف مجازی، نظارت بر سلامت و ایمنی در طول سفر، چمدان‌ها و تدارکات هوشمند، اطلاعات مرتبط با  سفر که توسط هوش مصنوعی داده میشود.

توانایی برنامه‌ریزی یکپارچه سفر،باعث می شود که به راحتی بتوان اعتراف کرد پتانسیل هوش مصنوعی در این مسیر بی‌پایان است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست