پارک یخی فراست مجیکال پاتایا

جاذبه های گردشگری 03 شهریور ، 1403 5 دقیقه

پارک یخی فراست مجیکال؛ مکانی تفریحی در پاتایا

همانطور که می دانید پاتایا یکی از شهرهای ساحلی در تایلند است که در تمام طول سال تقریباً یک فصل دارد و به دلیل نزدیک بودن به خط استوا، دارای آب و هوای بسیار گرم و اقلیم استوایی است. بنابراین اختلاف دمای تابستان یا زمستان در این شهر نهایتاً به 10 درجه برسد. با این وجود باورتان می شود در این شهر یک مکانی وجود دارد که در آن دمای هوا به 15- درجه سانتیگراد برسد؟ پارک یخی جادویی سیام پاتایا یا همان پارک یخی فراست مجیکال پاتایا در واقع یک شهربازی یخی است که در آن می توانید تجربه سرمای قطب شمال را در دل شهر گرم پاتایا داشته باشید. در این شهربازی فعالیت ها و بازی های یخی وجود دارد که برای هر رده سنی بسیار جالب و جذاب می باشد.
شما در این پارک همه چیز را به صورت یخی و یخ زده می بینید و تجربه می کنید. از مجسمه های غول آسا و بسیار بزرگ برفی گرفته تا غارهای یخی، ساختمان های یخی و ... همه و همه در این شهربازی به صورت یخی وجود دارند. حتی می توانید تجربه لذت بخش میل کردن نوشیدنی در لیوان های یخی را داشته باشید.

پارک یخی فراست مجیکال سیام پاتایا

پارک یخی فراست مجیکال پاتایا


مناطق مختلف پارک یخی فراست مجیکال یخی پاتایا

این پارک یخی جادویی دارای مساحتی حدود 30 هزار متر مربع است. در هر قسمت این پارک، فرهنگ و تاریخ تایلند به صورت یخی و هر قسمت یک نماد و یا فرهنگ را به صورت های مجسمه یا ساختمان و یا بازی های یخی درست کرده اند تا بازدید کنندگانی که اقدام به خرید تور پاتایا کرده اند به خوبی با آنها آشنا شوند. این شهربازی یخی و سرد یکی از جذاب ترین و بهترین جاذبه های گردشگری پاتایا به شمار می رود. در این پارک که به موجودات اساطیری تایلندی و خرس های قطبی تعلق دارد، دارای بخش های متفاوتی است. 3 قسمت اصلی این مجموعه عیارتند از: 

بهشت سیام

* منطقه هیماپان
* منطقه روستای فراست و غذاخوری

بهشت سیام

این قسمت که درواقع فضای داخلی پارک می باشد، به عنوان گنبد یخی نیز شناخته می شود. این منطقه شباهت بسیار زیادی با قطب شمال دارد و در آن مجسمه های شگفت انگیز یخی درست شده است. مجسمه هایی از پنگوئن ها، خرس های قطبی و ایگلوهای برفی را با نمادهایی از تایلند و فرهنگشان همانند توک توک های یخی و ... تزئین کرده اند که برای گردشگران بسیار جذاب و جالب می باشد. پیشنهاد می کنیم به هنگام راه رفتن در این قسمت، بسیار دقت کرده و احتیاط کنید. ممکن است در بخش هایی از این منطقه سطح زمین بسیار لغزنده باشد و تعادل خود را از دست بدهید.

منطقه هیماپان

این منطقه درواقع فضای بیرونی پارک یخی جادویی سیام است و با مجسمه های عظیم الجثه شنی که با شن سفید درست شده اند تا شبیه به مجسمه های برفی دیده شوند، پوشانیده شده است. روی تمام این مجسمه های نورپردازی شده است تا به زیبایی خودنمایی کنند و چشم بازدید کنندگان را به خود خیره سازند. این منطقه برای عکاسی فضای بسیار مناسب و جذابی دارد. مجسمه هایی که در این منطقه وجود دارند، برگرفته از اساطیر بودایی و هندو، منطقه زیبای هیماپان، حیوانات و گیاهان اسطوره ای هستند. از جمله مهمترین و زیباترین مجسمه های اینجا می توان به فیل بالدار، موجودی شبیه به اژدها با بال و پاهای پنجه ای الهام گرفته شده از افسانه ها اشاره کرد.

روستای فراست و منطقه غذایی

در این قسمت از پارک یخی فراست مجیکال پاتایا، می توانید لحظات خوشی را برای خود و همراهانتان رقم بزنید و کمی در سرمای زیر 0 در دل شهر گرم پاتایا استراحت کنید. شما در این قسمت از پارک می توانید کی نوشیدنی خنک در لیوان های یخی را امتحان کنید و از تجربه تکرار نشدنی آن نهایت لذت را ببرید. در قسمت روستای فراست فروشگاه هایی وجود دارد که می توانید از آنها یادگاری و سوغاتی های جذابی را تهیه کنید. وسایلی که در این فروشگاه وجود دارند عبارتند از روسری، چکمه، جوراب و دستکش. همچنین می توانید در رستوران های این مجموعه که بهترین و متنوع ترین غذاها را به شما می دهند، نفسی تازه کنید و از طعم لذیذ غذاها نهایت لذت را ببرید.

شهربازی یخی جادویی سیام

نکات مهم برای بازدید از پارک یخی فراست مجیکال سیام

* پیشنهاد می شود همراه خود یک دستکش و یک کت اضافه همراه داشته باشید چرا که دمای داخل مجموعه زیر صفر است.
* یا خرید هر بلیط، یک کت اجاره ای و یک نوشیدنی گرم دریافت می کنید، ولیکن هرچیزی که اضافه تر بخواهید باید مبلغ آن را بپردازید.
* به دلیل یخی بودن و دمای بسیار پایین مجموعه، احتیاط کنید که هنگام راه رفتن لیز نخورید.
* بهتر است هر از چند گاهی یک نوشیدنی گرم در کافه میل نمایید و بدنتان را از داخل گرم کنید.


اطلاعات لازم در شهربازی یخی جادویی سیام

ساعت کاری:  این مجموعه همه روزه از ساعت 9 صبح الی 9 شب باز می باشد. توجه داشته باشید در تعطیلات ملی تایلند و تعطیلات آخر هفته ممکن است شلوغ باشد.
هزینه های ورودی: قیمت بلیط برای بزرگسالان 600 بات، برای کودکان 500 بات و برای نوپایان رایگان می باشد. با هر بلیط یک کت گرم به شما اجاره داده می شود و یک لیوان نوشیدنی نیز دریافت می کنید. همچنین می توانید با پرداخت هزینه اضافه کفش و دستکش اجاره کنید. هزینه باقی مواردی که اضافه می خواهید میل کنید و یا خریداری کنید با خودتان است.


آدرس و راه های دسترسی به پارک یخی فراست مجیکال پاتایا

این پارک یخی حدود 15 کیلومتر بیرون از شهر پاتایا و در کنار مزرعه گوسفندان پاتایا قرار گرفته است. خارج از جاده 36 و در نزدیکی تقاطع بزرگراه چونتبوری-پاتایا می توانید به این مجموعه بسیار زیبا برسید. 
برای رسیدن به این شهربازی یخی پاتایا می توانید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. البته چنانچه خودتان وسیله نقلیه شخصی کرایه نکردید، از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایید. بهترین و راحت ترین روش برای رسیدن به پارک یخی فراست مجیکال سیام پاتایا گرفتن تاکسی است. چرا که در هر کجای شهر که باشید تاکسی در آن محدوده وجود دارد. نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که قبل از سوار شدن یر سر کرایه چانه بزنید و تخفیف بگیرید. در آخر بهتر است برای برگشت هم همان تاکسی را هماهنگ کنید تا سر ساعت خاصی دنبالتان بیاید. درواقع شما یک ترانسفر رفت و برگشت برای خود باید بگیرید، چرا که ممکن است برای برگشت از آنجا با مشکل پیدا کردن تاکسی مواجه شوید.

پارک یخی جادویی سیام پاتایا

مشاوره رایگان