ویزای شینگن

ویزای شینگن چیست

ویزای شینگن یک مجوز سفر است که به شما اجازه می‌دهد به اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کنید. این ویزا به نام منطقه شنگن نامگذاری شده است که منطقه‌ای بدون کنترل مرزی داخلی در اروپا است. با داشتن ویزای شنگن، می‌توانید به راحتی بین کشورهای عضو این منطقه سفر کنید بدون اینکه نیاز به گذرنامه کنترل شود.

schengen visa

مشخصات کلی ویزای شینگن

شرایط اخذ ویزاتمکن مالی – گردش حساب – دعوت‌نامه (الزامی نیست)
حداقل میزان تمکن مالیبیش از 300 میلیون تومان (بسته به کشور مقصد و شرایط پرونده متقاضی)
گردش حساب مورد نیازگردش ۳ یا 6 ماهه آخر حساب متقاضی به یورو با توجه به کشور
نحوه اقدام برای اخذ ویزاکلیه کشورها به صورت حضوری
ورود با این ویزا به کشورهای29 کشور عضو پیمان شینگن
نحوه تعیین وقت سفارتکلیه کشورها به صورت آنلاین
مدت زمان تعیین وقت سفارتبا توجه به کشور مقصد (از ۱ ساعت تا ۱۵۰ روز)
زمان اعتبار ویزابا توجه به هدف سفر (از ۴ روز به بالا)
مدارک مورد نیاز وقت سفارتعکس پاسپورت + اطلاعات کامل و شخصی متقاضی (برای کلیه کشورها نیازی نیست)
وقت سفارت فوریدارد
ویزای فوریندارد
تائیدیه مدارکمهر دارالترجمه (برای کرواسی، لهستان، یونان، بلغارستان و مجارستان(فقط شناسنامه) مهر دادگستری و امورخارجه نیز لازم می‌باشد)
زبان ترجمه مدارککلیه کشورها انگلیسی (اسپانیا به زبان اسپانیایی، آلمان به زبان فارسی)
مدت زمان جوابدهی به درخواست اخذ ویزابین ۷ تا ۳۰ روز کاری
نرخ ریجکتی (درجه سختی ویزا)30.3% از 162 هزار درخواست
رایج‌ترین دلایل ریجکتیتمکن مالی – عدم اعتماد به بازگشت متقاضیان – ارائه مدارک دروغین
امکان اعتراض در صورت ریجکتیدارد
رفع ریجکتیندارد
بهترین حالت اقدام (از نظر تعداد نفرات)فردی
نیاز به پیکاپندارد
محل انگشت نگاریسفارت‌خانه‌ها و دفاتر کارگزاری ویزا
روزهای کاری سفارت‌خانه‌هایکشنبه تا پنجشنبه

مراحل دریافت ویزای شینگن

1. در قدم نخست باید مشخص کنید که هدف شما از سفر به حوزه شنگن چیست. مثلا قصد شما دریافت ویزای توریستی شنگن، ویزای تجاری شنگن، ویزای فعالیت های ورزشی یا فرهنگی شنگن، ویزای رسمی شنگن، ویزای علمی شنگن، ویزای تحصیلی شنگن، ویزای ملاقات با خانواده شنگن و ... باشد. پس باید مشخص کنید هدف شما چیست تا بدون از دست رفتن زمان و هزینه بتوانید مراحل دریافت ویزای شنگن را به درستی طی کنید.

2. در مرحله دوم باید مشخص کنید که شما قصد سفر به کدام یک از کشورهای حوزه شنگن را دارید. پس از اینکه مشخص کردید که کشور مورد نظر را مشخص کردید باید از طریق سفارت کشور مورد نظر یا آژانس گردشگری معتبر، جهت اخذ ویزا اقدام کنید. چنانچه قصد خریئ تور ترکیبی را دارید یا قصد بازدید از دو کشور حوزه شنگن را دارید باید برای اخذ ویزا از کشوری اقدام کنید که قصد دارید بیشتر روزهای سفر را در آنجا طی کنید. اما چنانچه مشخص نیست که چند روز را قرار است در کشور مقصد بگذرانید، باید نسبت به دریافت ویزا از اولین کشور که به آن وارد می شوید اقدام کنید.

3. در مرحله سوم باید در یک زمان مناسب نسبت به ارائه درخواست ویزای شنگن اقدام کنید. چرا که فرایند اخذ ویزا از سفارت یا کنسولگری ها زمانبر است و شما باید در فرصت مناسب برای اخز ویزا اقدام نمایید. معمولا در شرایط ایده آل بهترین و مناسب ترین زمان برای ارائه درخواست، سه ماه قبل از شروع سفر است و دیرترین زمان 15 روز قبل از شروع سفر است. 

4. در مرحله چهارم از پروسه اخذ ویزای شینگن، باید از سفارت کشوری که قصد سفر به آن را دارید وقت بگیرید. معمولا تمام سفارت ها، این امکان را به شما می دهند که به صورت آنلاین بتوانید نسبت به دریافت وقت اقدام نمایید.

5. در مرحله پنجم از پروسه دریافت ویزا، باید نسبت به تکمیل فرم درخواست ویزا اقدام نمایید. فرم درخواست ویزا باید به صورت آنلاین و یا آفلاین و به درستی تکمیل شود. لازم به ذکر است که برای فرم های آفلاین، آخرین فرم ارائه شده توسط سفارت را باید دانلود کنید و یا می توانید از سفارت بگیرید. همچنین توجه کنید که باید تمام قسمت های فرم را کامل پر کنید و در دو نسخه چاپ کنید و هر دو نسخه را امضا کنید.

6. در مرحله ششم از پروسه دریافت ویزا، باید نسبت به جمع آوری مدارک مورد نیاز ویزای شینگن اقدام نمایید. از جمله مدارک مورد نیاز می توان به مدارک شناسایی معتبر، فرم درخواست ویزا، پاسپورت معتبر، دو قطعه عکس رنگی 3*4، بیمه سفر، بلیط رفت و برگشت، اثبات محل اقامت و اثبات پشتوانه مالی و ... در اینجا به صورت خلاصه چند مورد از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای شینگن عنوان شد.

7. در مرحله هفتم از پروسه دریافت ویزا، باید در روزی که برای شما وقت مصاحله داده شد در سفارت حضور داشته باشید. در روز مصاحبه باید کلیه مدارک مورد نظر را به همراه داشته باشید و به افسری که با شما مصاحبه می کند ارائه دهید. در طول مصاحبه، سوالاتی در مورد محل اقامت در طول سفر، هدف از سفر و سایر جزییات از شما پرسیده می شود. سعی کنید حتما پاسخ های درست را ارائه دهید. پاسخ شما با پاسخی که در فرم نوشتید باید یکی باشد.

8. در مرحله هشتم از پروسه دریافت ویزا، باید نسبت به پرداخت هزینه اخذ ویزا اقدام نمایید. هزینه اخذ ویزا معمولا توسط کشورهای عضو تصویب می شود و غیر قابل تغییر است. این هزینه با توجه به سن و وضعیت فرد متقاضی متفاوت است.

9. در مرحله آخر، باید منتظر پاسخ درخواست ویزای شینگن خود بمانید. معمولا پروسه بررسی درخواست شما توسط سفارت 15 روز طول می کشد. البته با توجه به سفارت، این زمان ممکن است متغیر باشد و امکان دارد طولانی باشد. حداکثر زمان مورد نیاز یک دوره 15 تا 30 روزه است. 

انواع ویزای شینگن

ویزای شینگن دارای انواع متنوعی است و ضوابط متعددی دارد.

ویزای اتحادیه شینگن

ویزای اتحادیه شینگن یا Uniform Schengen Visa که به اختصار USV نامیده می شود، در واقع ویزای توریستی شینگن یا ویزای گردشگری شینگن است. با داشتن این ویزا شما می توانید به مدت 90 روز در هر 6 ماه به کشورهای حوزه شینگن وارد شوید. تاریخ اعتبار این ویزا از زمان اولین ورود به محدوده شینگن محاسبه می شود. ویزای اتحادیه شینگن دارای چند نوع است:

ویزای A شینگنبا داشتن این ویزا که ویزای Airport Transit Visa نام دارد، مسافر حق خروج از فرودگاه را ندارد. یعنی می تواند در فرودگاه یک کشور اروپایی، به کشور بعدی دیگر که خارج از محدوده شینگن است عوض کند. 
ویزای نوع B شینگناین نوع ویزا که در حال حاضر منسوخ شده است، در زمینه حمل و نقل و ترانزیت کاربرد دارد و به مسافر اجازه عبور از خاک شینگن را به مدت 5 روز میداد. البته دیگر کشورهای حوزه شینگن دیگر این ویزا را صادر نمی کنند و متقاضیان باید برای اهداف ترانزیت از درون خاک کشورهای شینگن، نسبت به دریافت ویزای کوتاه مدت نوع C به شرط ترانزیت دریافت کنند.
ویزای نوع C شینگناین ویزا در واقع یک مجوز کوتاه مدت برای سفر به کشورهای حوزه شینگن است. ویزای نوع C در واقع به صورت یکبار ورود، دو بار ورود و چند بار ورود صادر می شود. با این ویزا می توانید به مدت 90 روز بدون محدودیت در هر 6 ماه اقامت داشته باشید.


ویزای اعتباری منطقه محدود
  

منطقه محدود در واقع بیشتر در شرایط خاص و در مورد پناهندگان صادر می شود و به مسافر اجازه می دهد که در محدوده های مشخص از منطقه شینگن سفر کنند. معمولا این محدوده ها در زمان صدور ویزا مشخص می شوند و مسافر حق ندارد به مناصق دیگر سفر کند.


ویزای ملی شینگن 

این ویزا برای افرادی صادر می شود که قصد سفر در مدت زمان مشخص و با هدف معین، قصد سفر به حوزه شینگن را دارند. ویزای شینگن معمولا در جهت اهداف کاری و یا تحصیلی صادر می شود. بسته به نوع این نوع هدف ها، ویزای ملی که ویزای D نامیده می شود، می توان به صورت یکبار ورود یا چند بار ورود صادر می شود. پس از پایان زمان اعتبار، مسافر باید به کشور برگردد. عموما متقاضیان ویزای شامل چندگروه هستند که در ادامه به آن می پردازیم

*دانشجویان بین المللی که در جهت اهداف پژوهشی و پروژه های علمی برای مدت کمتر از یک سال به محدوده شینگن سفر می کنند.
*دانشجویانی که به منظور طی کردن دوره های آموزشی یا پژوهشی در یکی از کشورهای منطقه قصد حضور دارند. این افراد باید ویزای یک ساله را دریافت کنند که قابلیت تمدید دارند.
*افرادی که به منظور کار یا پژوهش در موسسات معتبر، قصد سفر به کشورهای شینگن را دارند. در این نوع از ویزای شینگن، باید سوابق شخصی و خانوادگی فرد مورد بررسی قرار می گیرد.
*ورزشکاران، هنرمندان، متخصصان و ... که برای اشتراک گذاری مهارت خود به شینگن سفر می کنند.
*افرادی که به جهت انجام کارهای پزشکی و ضرورت های پزشکی، نمی توانند حوزه شینگن را ترک کنند.

شرایط دریافت ویزای شینگن

ویزای شینگن به شما اجازه می‌دهد تا به اکثر کشورهای اروپایی عضو اتحادیه اروپا سفر کنید. برای دریافت این ویزا، باید شرایط و مدارک مشخصی را ارائه دهید.

1. اولین شرط دریافت ویزای شینگن به گردش حساب بالا و مناسب اشاره دارد. مهمترین شرط در جهت اخذ ویزای شینگن، همین گردش حساب متقاضی است که بیشتر از هر چیز دیگری برای افسر ویزا اهمیت دارد. جهت دریافت ویزای شینگن، باید گردش حساب 3 تا 6 ماه آخر حساب بانکی خود را با توجه به کشور هدف ارائه کنید. لازم به ذکر است منظور از گردش حساب، مبالغ ورودی و خروجی از حساب گفته می شود و افسران گردش حساب 3 تا 6 ماه اخیر را میانگین می گیرند و بر اساس آن نسب به اعطا یا عدم اعطا ویزای شینگن تصمیم گیری می کنند.

2. دومین شرط جهت دریافت ویزای شینگن، مشخص کردن هدف سفر به حوزه شینگن است. با مشخص کردن هدف، می توانید به افسر ویزا کمک کنید که به راحتی بتواند برای اعطای ویزای شما تصمیم گیری کند. چنانچه قصد سفر و بازدی داز کشور مورد نظر را دارید می توانید یک برنامه سفر را به همراه مدارک خود به افسر اعطا کنید.

3. سومین شرط در جهت دریافت ویزای شینگن است که به افسر ثابت می کند مشکلی در تامین مخارج روزانه اقامت خود در کشور مد نظر ندارد و در پرداخت این هزینه، نیاز ندارد از شخص دیگری کمک بگیرد. 

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای شینگن

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای شینگن ممکن است بسته به نوع ویزا، کشور مقصد و شرایط فردی متغیر باشد. اما به طور کلی، مدارک زیر معمولاً مورد نیاز است:

*فرم تکمیل شده درخواست ویزای شینگن (برای تکمیل این فرم می‌توانید از خدمات ما در آژانس گردشگری دنیاگردی استفاده کنید.)

*اصل گذرنامه فعلی و گذرنامه‌های قبلی (گذرنامه باید حداقل تا شش ماه پس از تاریخ خروج از منطقه شینگن معتبر باشد. همچنین شما باید گذرنامه‌های قبلی به همراه ویزای الصاق شده در آن را تحویل سفارت دهید.)

*دو قطعه عکس ۳.۵ در ۴.۵ (عکس‌ها باید دارای پس زمینه سفید باشند، چهره شخص کاملا در آن مشخص باشد و همچنین، بین چهره شخص و عکس ایشان، نباید تفاوت فاحشی دیده شود. همچنین بهتر است این عکس متفاوت از عکس پاسپورت و جدیدتر از آن باشد.)
مدارک شغلی (مانند گواهی اشتغال به کار، فیش حقوقی، جواز کسب و …)

*مدارک مربوط به تمکن مالی از قبیل گردش حساب و اسناد ملکی (گردش حساب باید به لاتین و برای ۳ تا 6 ماهه اخیر باشد و تمکن مالی هم نیز باید به یورو بیان شود)
*بیمه مسافرتی که نماینده‌های معتبر در کشور مقصد داشته باشد (حداقل پوشش بیمه مسافرتی باید 30 هزار یورو باشد و کل مدت زمان اقامت در منطقه شینگن را باید پوشش دهد.)

*بلیط رفت و برگشت هواپیما (برای رزرو بلیط هواپیما، می‌توانید از خدمات ویزای آژانس دنیاگردی استفاده کنید.)
*برگه تایید رزرو هتل (برای افرادی که دعوت نامه ندارند)

سفر به کشورهای حوزه شینگن با ویزای شینگن

دریافت ویزای شینگن مهمترین مزیتی که دارد، این است که با اخذ این ویزا از یک کشور عضو اتحادیه، می توانید به سایر کشورهای حوزه شینگن که 28 کشور است سفر کنید و تا 90 روز می توانید در این کشورها اقامت داشته باشید. تنها کافیست یکبار، مراحل دریافت ویزای شینگن را طی کنید. 
**ویزای شینگن برای دانشجویان و محققان، مزایای بسیاری دارد و به آنها اجازه می دهد به مدت یک سال در یک یا چند کشور خاص به تحقیق و یادگیری بپردازند. 

schengen visa3کشورهای حوزه شنگن

هزینه اخذ ویزای شینگن

هزینه ویزای شینگن به عوامل مختلفی از جمله سن متقاضی، نوع ویزا و کشوری که ویزا برای آن درخواست می‌شود، بستگی دارد. اما به طور کلی، هزینه ویزای شینگن برای بزرگسالان بالای ۱۲ سال، ۹۰ یورو است. برای کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال، این هزینه ۴۵ یورو و برای کودکان زیر ۶ سال رایگان است.

آیا هزینه ویزای شنگن قابل بازگشت است؟

خیر. هزینه ویزای شنگن در صورتی که درخواست ویزای شما رد شود، قابل بازگشت نیست. حتی اگر به دلایل شخصی از سفر منصرف شوید، هزینه پرداخت شده به شما بازگردانده نمی‌شود.

رایج‌ترین دلایل ریجکت شدن ویزای شینگن

دریافت ویزای شینگن می‌تواند یک پروسه‌ی پیچیده و گاهی اوقات ناامیدکننده باشد. یکی از دلایل اصلی نگرانی متقاضیان، احتمال رد درخواست ویزا است. در این بخش به بررسی رایج‌ترین دلایل ریجکت شدن ویزای شینگن می‌پردازیم. 

دلایل اصلی رد شدن ویزای شینگن

عدم ارائه مدارک کافی یا معتبر
عدم ارائه تمام مدارک مورد نیاز
ارائه مدارک ناقص یا با اطلاعات نادرست
عدم تطابق اطلاعات مدارک با واقعیت
ارائه مدارک با تاریخ انقضا گذشته

راه حل: تمامی مدارک مورد نیاز را با دقت و کامل تهیه کنید. مدارک را به صورت مرتب و خوانا ارائه دهید.


عدم توانایی مالی کافی

عدم ارائه گردش حساب بانکی مناسب
عدم ارائه نامه تمکن مالی از سوی اسپانسر
عدم توانایی در اثبات تامین هزینه‌های سفر

راه حل: گردش حساب بانکی خود را افزایش دهید، اسپانسر مالی پیدا کنید یا نامه تمکن مالی از بانک دریافت کنید.


عدم وجود انگیزه کافی برای بازگشت

عدم ارائه بلیط بازگشت
عدم ارائه رزرو هتل یا محل اقامت
عدم داشتن شغل ثابت یا درآمد مشخص
داشتن بستگان نزدیک در کشور مقصد

راه حل: بلیط رفت و برگشت، رزرو هتل و برنامه سفر مشخصی ارائه دهید. شغل ثابت و درآمد ماهیانه خود را اثبات کنید.


سابقه سفر نامناسب

داشتن سابقه تخلف از قوانین مهاجرتی در کشورهای دیگر
عدم رعایت مدت اقامت مجاز در سفرهای قبلی

راه حل: اگر سابقه سفر نامناسبی دارید، دلیل آن را توضیح دهید و اقدامات اصلاحی انجام دهید.

عدم ارائه بیمه مسافرتی معتبر
عدم ارائه بیمه مسافرتی با پوشش کافی
بیمه مسافرتی با تاریخ انقضا گذشته

راه حل: بیمه مسافرتی معتبر با پوشش کافی تهیه کنید.

عدم مصاحبه موفق
ارائه پاسخ‌های غیرقابل قبول در مصاحبه
عدم توانایی در توضیح هدف از سفر

راه حل: برای مصاحبه آماده شوید و به سوالات به طور واضح و صادقانه پاسخ دهید.

مشکلات امنیتی
داشتن سابقه کیفری
ارتباط با گروه‌های تروریستی یا افراطی

راه حل: اگر سابقه کیفری دارید، سعی کنید آن را پاک کنید یا دلیل آن را توضیح دهید.

عدم وجود انگیزه قوی برای سفر
عدم ارائه برنامه سفر دقیق
عدم داشتن دلیل قانع‌کننده برای سفر

چگونه احتمال رد شدن ویزا را کاهش دهیم؟

آماده‌سازی کامل مدارک: تمام مدارک مورد نیاز را با دقت و کامل تهیه کنید.
صدق در ارائه اطلاعات: اطلاعات خود را به طور دقیق و صادقانه ارائه دهید.
اثبات تمکن مالی: گردش حساب بانکی خود را به مدت حداقل سه ماه گذشته نشان دهید.
رزرو هتل و بلیط: رزرو هتل و بلیط رفت و برگشت را انجام دهید.
بیمه مسافرتی معتبر: بیمه مسافرتی با پوشش کافی تهیه کنید.
برنامه سفر دقیق: برنامه سفر خود را به طور دقیق مشخص کنید.
مصاحبه آماده: برای مصاحبه آماده باشید و به سوالات به طور واضح و صادقانه پاسخ دهید.

schengen visa1ریجکت ویزای شینگن

چگونه برای رفع ریجکتی ویزای شینگن اقدام کنیم؟

مراحل اقدام برای رفع ریجکتی:
علت ریجکتی را بیابید: نامه ریجکتی را به دقت مطالعه کنید و دلیل رد شدن ویزای خود را بیابید.
مدارک خود را تقویت کنید: بر اساس دلیل ریجکتی، مدارک خود را تقویت کنید و مدارک جدید و مرتبط ارائه دهید.
نامه اعتراض بنویسید: نامه‌ای رسمی به سفارت یا کنسولگری مربوطه بنویسید و در آن دلایل خود را برای تجدید نظر در تصمیم آن‌ها بیان کنید.
مدارک را مجدداً ارسال کنید: نامه اعتراض و مدارک جدید خود را به سفارت یا کنسولگری ارسال کنید.

البته لازم به ذکر است که با خرید تورهای گروهی از آژانس گردشگری دنیا گردی می توانید ریجکت ویزای شینگن خود را به صفر برسانید.

برای پیگیری ویزای شنگن چه باید کرد؟

پیگیری ویزای شنگن برای اطمینان از وضعیت درخواست و دریافت پاسخ نهایی بسیار مهم است. روش‌های مختلفی برای پیگیری وجود دارد که بسته به سفارت و کنسولگری مورد نظر ممکن است متفاوت باشد. روش‌های رایج پیگیری ویزای شنگن:

وب‌سایت سفارت یا کنسولگری
اکثر سفارت‌ها و کنسولگری‌ها پورتال آنلاین یا سامانه‌ای برای پیگیری وضعیت درخواست ویزا دارند.
پس از ارسال مدارک، شما یک شماره پیگیری دریافت می‌کنید که با استفاده از آن می‌توانید وضعیت درخواست خود را به صورت آنلاین بررسی کنید.
معمولاً برای پیگیری آنلاین، به شماره گذرنامه و شماره پیگیری نیاز خواهید داشت.


تماس تلفنی

می‌توانید با شماره تلفن سفارت یا کنسولگری تماس بگیرید و با ارائه اطلاعات شخصی خود، وضعیت درخواست را پیگیری کنید.
بهتر است در ساعات اداری و روزهای کاری با سفارت تماس بگیرید.

مراجعه حضوری
در برخی موارد، می‌توانید به صورت حضوری به سفارت یا کنسولگری مراجعه کرده و با ارائه مدارک شناسایی، وضعیت درخواست خود را جویا شوید.

آژانس مسافرتی

اگر از طریق آژانس مسافرتی برای اخذ ویزا اقدام کرده‌اید، می‌توانید با آژانس تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید وضعیت درخواست شما را پیگیری کنند.

نکات مهم در هنگام پیگیری

شماره پیگیری: شماره پیگیری را در مکانی امن نگهداری کنید.
صبر و حوصله: فرآیند بررسی درخواست ویزا ممکن است زمان‌بر باشد.
اطلاعات دقیق: هنگام تماس یا مراجعه حضوری، تمام اطلاعات شخصی خود را به دقت ارائه دهید.
مدارک شناسایی: همراه داشتن مدارک شناسایی معتبر مانند گذرنامه الزامی است.
پیگیری مستمر: در صورت عدم دریافت پاسخ، پیگیری‌های خود را به صورت منظم ادامه دهید.

چه زمانی باید ویزای شینگن را پیگیری کرد؟

پس از گذشت مدت زمان اعلام شده: سفارت یا کنسولگری معمولاً مدت زمانی را برای بررسی درخواست ویزا اعلام می‌کند. پس از گذشت این مدت، می‌توانید پیگیری خود را آغاز کنید.
در صورت عدم دریافت پاسخ: اگر پس از گذشت مدت زمان تعیین شده، پاسپورت خود را دریافت نکرده‌اید، می‌توانید پیگیری کنید.

چه کشورهایی عضو منطقه شنگن هستند؟

کشورهای عضو منطقه شنگن شامل اکثر کشورهای اروپایی است. برخی از کشورهای مهم عضو این منطقه عبارتند از: آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، سوئیس، اتریش، بلژیک، هلند، لوکزامبورگ، دانمارک، سوئد، فنلاند، نروژ، ایسلند و لیختنشتاین.

schengen visa2

سوالات رایج در مصاحبه ویزای شنگن

اطلاعات شخصی که شامل (نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، محل تولد، وضعیت تاهل، شغل، آدرس محل سکونت، شماره تماس، آدرس ایمیل

هدف از سفر که شامل موارد زیر است
چرا می‌خواهید به منطقه شنگن سفر کنید؟
به کدام کشورها می‌خواهید سفر کنید؟
چه مدت قصد اقامت دارید؟
برنامه سفرتان چیست؟
آیا قبلاً به کشورهای شنگن سفر کرده‌اید؟

سوالات راجع به توانایی مالی
شغل شما چیست و درآمد ماهیانه‌تان چقدر است؟
چه کسی هزینه‌های سفر شما را تامین می‌کند؟
گردش حساب بانکی شما چگونه است؟
آیا رزرو هتل انجام داده‌اید؟
آیا بلیط رفت و برگشت تهیه کرده‌اید؟

انگیزه بازگشت
چرا پس از پایان سفر به کشور خود بازمی‌گردید؟
در کشور خود چه کار می‌کنید؟
آیا خانواده یا دوستان شما در کشور خود هستند؟
آیا ملک یا دارایی در کشور خود دارید؟

اطلاعات تکمیلی
آیا قبلاً ویزای دیگری درخواست داده‌اید؟
آیا سابقه کیفری دارید؟
آیا به زبان‌های خارجی مسلط هستید؟

نکات مهم برای مصاحبه ویزای شنگن

صادق باشید: به تمام سوالات با صداقت پاسخ دهید.
آماده باشید: قبل از مصاحبه، سوالات رایج را مطالعه کرده و پاسخ‌های خود را آماده کنید.
اطلاعات خود را دقیق ارائه دهید: اطلاعاتی که ارائه می‌دهید باید دقیق و قابل اثبات باشد.
آرام و خونسرد باشید: سعی کنید در طول مصاحبه آرام و خونسرد باشید.
به زبان بدن خود توجه کنید: زبان بدن شما می‌تواند تاثیر زیادی در نتیجه مصاحبه داشته باشد.

مشاوره رایگان