استخر دیپ دایو دبی

جاذبه های گردشگری 03 شهریور ، 1403 5 دقیقه

استخر دیپ دایو دبی؛ عمیق ترین استخر جهان

استخری با نام دیپ دایو (Deep Dive) در دبی، عمیق ترین استخر جهان شهرت گرفته است که تا کنون ساخته شده است. این استخر دارای 60 متر عمق می باشد و در آن غواصان می توانند بیشترین حالت شبیه سازی به دریا را داشته باشند. حجم آن 14 میلیون لیتر است که دارای فضایی بسیار بزرگ است.
دیپ دایو به شکلی طراحی و ساخته شده است که در زیر آب همانند یک شهر به نظر برسد. دیواره های این استخر عمیق، پوشیده شده اند از نقاشی های بسیار زیبا. این استخر همچنین دارای ساختمان ها و خیابان های متعددی است که هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. 
نکته جالب توجهی که در مورد این استخر وجود دارد این است که محیط آموزشی شگفت انگیزی را برای افراد مبتدی و حرفه ای تدارک دیده اند تا غواصان با هر سطح علم و آموزش بتوانند مهارت های جدید و به روزی را در این استخر غیر قابل وصف، آموزش ببینند. 

دیپ دایو دبیاستخر دیپ دایو دبی

تجربه بی نظیر و تازه غواصی در دیپ دایو

استخر غواصی دیپ دایو امکانات بسیار خاصی برای غواصان فراهم کرده است. از برترین و بهترین مزیت های غواصی در این مکان آب 30 درجه آن است. چرا که دمای هوا گرم است و غواصان دیگر نیازی نیست لباس های سنگین تن کرده و یا کیسه های پر از هوا برای حفظ تعادل دمای آب همراه داشته باشند. این مورد را تنها غواصان می دانند چه سودی برایشان دارد که سبک و راحت بتوانند به غواصی بپردازند.
همچنین از دیگر مزیت های غواصی در عمیق ترین استخر دنیا، داشتن نور و دید کافی برای غواصان است. در اطراف این استخر 156 چراغ کار گذاشته اند تا غواصان دید لازم و کافی را حتی در پایین ترین قسمت استخر داشته باشند. بسیاری از غواصان نگرانی های زیادی درمورد تاریکی و ندیدن محیط اطرافشان را دارند که این امر به حفظ تعادل و مهارت های آنها کمک بسیار زیادی می کند. 
از طرف دیگر غواصان مبتدی نیز می توانند با خیال آسوده و بدون نگرانی های ناشی از خطرات احتمالی و اثراتی که امواج دریا روی تمریناتشان می گذارد، به غواصی بپردازند. استخر دیپ دایو دبی به دلیل عدم وجود موج، تجربه بسیار خوب و ایده آلی را برای مبتدی ها رقم می زند. 


دوره های غواصی در دیپ دایو

استخر بزرگ و عمیق دیپ دایو یک مرکز آموزش غواصی گسترده و حرفه ای در دنیا می باشد که طیف وسیعی از دوره های غواصی و تمامی امکانات لازم را به علاقمندان ارائه می کند. در گذشته و در ابتدای فعالیت دیپ دایو، این مجموعه تنها برای گروه ویژه و محدودی قابل دسترس بود، ولیکن الان برای تمامی علاقمندان قابل دسترس می باشد. 
یکی از مهمترین و برجسته ترین ویژگی های آموزش در دیپ دایو، برگزاری دوره ها در یک مکان امن و کنترل شده است که هدف اصلی این موضوع، فراهم کردن محیط آرام و بدون دغدغه و بی خطر برای افرادی است که به دلیل نگرانی درباره خطرات احتمالی و ترس از محیط دریا، نمی توانند غواصی را یاد بگیرند.

عمیق ترین استخر دبیغواصی در استخر دیپ دایو دبی

امکانات و ویژگی های استخر دیپ دایو دبی

* عمیق ترین استخر دنیا یعنی استخر دیپ دایو دبی با استفاده از فناوری های نوین و سنگ های آتشفشانی، استخر را همواره تمیز نگه می دارد. هر 6 ساعت یکبار، آب از سنگ های معدنی عبور کرده تا ذرات معلق و خاک را از آن جدا کند. پس از آن با استفاده از اشعه ماورا بنفش، آب را از هرگونه عوامل بیماری زا پاک می کند.
* در دیپ دایو یک مرکز درمانی وجود دارد که برای درمان اضطراری غواصان طراحی و ساخته شده است. مجمجوعه درمانی دیپ دایو این امکان را به غواصان می دهد تا در صورت بروز مشکل و آسیب و یا بروز مصدومیت، به این مرکز مراجعه کرده و به پزشکان مجرب و امکانات و تجهیزات پیشرفته پزشکی دسترسی داشته باشند.
* برای حفض امنیت و البته رفع نگرانی و ایجاد محیط امن برای غواصان، سرتاسر استخر عمیق دبی، 56 دوربین کار گذاشته شده است تا همه نقاط آن کنترل شود. این مورد به غواصان این اطمینان را می دهد در هر نقطه و عمقی از استخر که باشند و حادثه ای برایشان پیش بیاید، به سرعت تیم مجموعه واکنش لازم را نشان داده تا غواصان از خطر دور بمانند.
* این مجموعه منحصر به فرد نه تنها استخر بسیار عمیقی می باشد بلکه مکانی فوق العاده و شگفت انگیز است که افراد می توانند انواع رویداد و جشن ها و مراسم خود را در آن برگزار کنند.
* یکی از مهمترین و بهترین امکانات دیپ دایو وجود فروشگاه تجهیزات غواصی است. در این فروشگاه علاقمندان می توانند تمامی تجهیزات لازم برای غواصی مبتدی تا پیشرفته جدید و حرفه ای را تهیه کنند. غواصان در این فروشگاه این امکان را دارند که تجهیزات خود را تکمیل کرده تا غواصی بسیار خوبی داشته باشند.
* در این مجموعه بسیار بزرگ، یک کافه رستوران شیک و فوق العاده وجود دارد که مکانی زیبا و راحت و دلنشین است تا مراجعه کنندگان لحظاتی را در آن به آرامش برسند. افرادی که به این کافه رستوران سر می زنند می توانند غذاهای لذیذ و نوشیدنی های منحصر به فردی را تجربه کنند و از زمان خود لذت ببرند و البته انرژی لازم برای ادامه غواصی بدست بیاورند.

عمیق ترین استخر جهان

معماری شگفت انگیز دیپ دایو دبی

عمیق ترین استخر دبی، دیپ دایو، با یک معماری فوق العاده خاص به شکل یک صدف طراحی و ساخته شده است. دلیل انتخاب این معماری به شکل صدف، اهمیت صید مروارید در این کشور می باشد که با این کار به عموم مردم جهان نشان می دهند که نماد فرهنگی و تاریخی دبی در این استخر به خوبی به کار گرفته شده است.
مهندسان فوق حرفه ای با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته، توانسته اند دمای آب استخر را در حدود 30 درجه تنظیم کنند تا شنا و غواصی برای مراجعه کنندگان لذت بخش شود. فضای این استخر بسیار بزرگ است و در هر قسمت اتاق های مختلفی وجود دارد که با نور روشن می شوند. 
در واقع عمیق ترین استخر جهان در دبی، دیپ دایو دبی، یک جاذبه گردشگری منحصر به فرد و بسیار خاص در دنیا به شمار می رود که گردشگران تور دبی بسیار زیادی را به خود جذب کرده است.

مشاوره رایگان