طبیعت گردی در زیباترین مقاصد جنوب شرقی آسیا

راهنمای سفر 10 شهریور ، 1403 10 دقیقه

طبیعت گردی در زیباترین مسیرهای جنوب شرقی آسیا

جنوب شرق آسیا که به دلیل آب و هوای بسیار عالی، آفتاب، دریا و سواحل بکر و رویایی، تنوع غذایی عالی و البته جاذبه های گردشگری فوق العاده ای که دارد، امروزه مسیر گردشگری جذاب و پرطرفدار کل جهان شناخته شده است. هرروزه در طول سال گردشگران بسیار زیادی خواهان سفر به یکی از کشورها و شهرهای جنوب شرقی آسیا می باشند. مکان های تاریخی و باستانی، جنگل های سرسبز، نژادها و سنت های متفاوت، حیات وحش دیدنی، غذاهای لذیذ و تازه، کوه های آتشفشانی و جاذبه های دیدنی و تفریحی همه و همه در این منطقه گستره جای گرفته اند که برای هر گردشگر با هر سلیقه ای مقصدی بی نظیر را ساخته اند. گردشگران کوله گرد تا افرادی که علاقه دارند به صورت خیلی خاص و لاکچری سفر کنند، همه و همه می توانند با کمترین هزینه تا بیشترین هزینه در این محدوده سفر خاطره انگیزی را تجربه نمایند.
جنوب شرق آسیا کشورهای بزرگ و کوچک بسیار زیادی را در خود جای داده است، بنابراین ممکن است سوال برایتان پیش بیاید که بهترین مقصد برای سفر کجاست و کدام کشور یا شهر است؟ جواب به این سوال بسیار سخت است چرا که هر گوشه ای از این محدوده شگفتی منحصر به فرد خود را دارد و با توجه به سلیقه ها و نیازهای مختلف، نمی توان یک مکان را به عنوان بهترین مقصد نام برد. در ادامه چند مسیر شگفت انگیز و بهترین و زیباترین مسیرهای جنوب شرق آسیا از نظر کاربران و گردشگران نام یرده ایم تا بتوانید با توجه به بودجه و سلیقه و انتظاری که از سفرتان دارید، بهترین انتخاب را داشته باشید:

جنوب شرقی آسیا

اندونزی (Indonesia)، سفر به سرزمین جزیره های بکر

اندونزی از جمله کشورهای واقع در جنوب شرق آسیا می باشد که در آن شگفت زده خواهید شد. شهرهای متنوع، جاذبه های تاریخی، مکان های تفریحی، سواحل رویایی و جذاب و طبیعتی که بهشت روی زمین نام برده می شوند، همه و همه را در این کشور شگفت انگیز و فوق العاده می توانید مشاهده کنید. کشور اندونزی بیشتر از 13 هزار جزیره را در خود جای داده است و برای گردشگران و علاقمندان، جاذبه های گردشگری منحصر به فردی را دارد که در کمتر جاهای دیگر دنیا مشابه آنها را خواهید دید. خط استوا اندونزی را به دو قسمت تقسیم کرده است و به همین دلیل آب و هوای آن استوایی و گرم است. با توجه به آب و هوایی که دارد، نمی توان برای آن بهترین زمان سفر را انتخاب کرد و تمام طول سال می توانید سفر داشته باشید، ولیکن ممکن است 2 بار در سال فصل باران های موسمی باشد و اگر با باران میانه خوبی ندارید، بهتر است برنامه ریزی سفرتان را برای آن ماه ها نگذارید. ساعت اندونزی حدود 3 ساعت و نیم از تهران جلوتر است، زبان رسمی مردم اندونزی اندونزیایی است، واحد پولشان روپیه اندونزی می باشد و کد کشورشان 62+ است. مهمترین و جذاب ترین تفریح ها و مکان های گردشگری اندونزی عبارتند از:

* به بالی بروید و با خیال آسوده ریلکس کنید
* برای دیدن بهشت روی زمین به جزایر گیلی بروید
* به ملاقات اژدهای کومودو بروید و از نزدیک با زندگی او آشنا شوید
* تلفیق زیبای زندگی مدرن و سنتی را در جاکارتا (پایتخت اندونزی) ببینید
* در پارک ملی برومو تنگر سمرو به تماشای زیبا و رویایی طلوع خورشید بنشینید.
* به معبد پرامبانان بروید و شگفت زده شوید
* از دیدنی های بروبودرو لذت ببرید
* در پارک ملی بوناکن لذت غواصی را بچشید
* به شهر توریستی یوگیاکارتا رفته و از آن دیدن نمایید
* از ماساژ و اسپا جا نمانید
* به دیدن اورانگوتان های سوماترا بروید
* لذت خرید را در شهر دنپاسار تجربه کنید
* برای دوری از استرس و مقدار زیادی آرامش از سواحل زیبا با شن های سفید اندونزی استفاده کنید

اندونزیسفر به اندونزی

مالدیو (Maldives)؛ سفر به سرزمین بهشتی آسیا

مالدیو از دیگر کشورهای زیبا در جنوب شرقی آسیاست که در چند دهه اخیر بهترین مقصد برای ماه عسل در دنیا شناخته شده است. شما می توانید یک سفر رویایی، لوکس و البته دنج را در مالدیو برنامه ریزی کرده و از سفرتان نهایت لذت را ببرید. این کشور از هزاران جزیره تشکیل شده است و هر چیزی که از سفر به یک منطقه استوایی را در نظر دارید، برآورده می کند. سواحل با شن های سفید و آب زلال آن زبانزد تمام مردم جهان شده است که می توانید سفری رویایی و فوق العاده ای را در آنها تجربه نمایید. بسیاری از مردم تصور می کنند سفر به مالدیو بسیار گران است و ممکن است هرگز نتوانند به آن سفر کنند، ولیکن باید بگوییم می توانید با تغییراتی در تورهای لاکچری و خیلی گران، از آن یک مقصد مقرون به صرفه بسازید و خود را از سفر به این بهشت گمشده که تا چندین سال دیگر اثری از آن نیست و زیر آب خواهد رفت، محروم نسازید. آب و هوای مالدیو در تمام طول سال گرم و استوایی است و طبق روال مناطق استوایی دو فصل بارندگی در آن وجود دارد. بهترین زمان سفر به مالدیو تمام طول سال است ولی این در شرایطی است که با بارش باران های گرم موسمی مشکل نداشته باشید. ساعت مالدیو یک ساعت و نیم از تهران جلوتر است، مردم آن به زبان دیوهی صحبت می کنند، واحد پولشان روفیه است و کد کشورشان 960+ می باشد. در ادامه به بررسی و معرفی بهترین جاذبه های گردشگری مالدیو و مکان های دیدنی آن که در سفرتان نباید آنها را از دست بدهید می پردازیم:

* غواصی و بازدید از صخره های مرجانی
* دیدن جزیره مصنوعی هولهوماله که در امتداد ماله قرار دارد
* ساحل مصنوعی ماله که تنها ساحل قابل شنا کردن در ماله است
* رفتن به بازار ماهی ماله
* ساختمان موله آگ (موله آج) (Mulee'aage) که به سبک استعماری ساخته شده است
* موزه ملی مالدیو که در پارک سلطان در ماله قرار گرفته است
* بهشت پنهان واقع در جزیره مصنوعی هولهوماله
* بنای یادبود سونامی که برای یادبود قربانیان سونامی سال 2004 ساخته شده است
* ساحل جزیره فولهادهو که در فاصله دو ساعتی با قایق تندرو از ماله قرار دارد
* ساحل مادهو که غیرمسکونی است و تنها برای سفرهای روزانه است
* کاخ دماگ (Theemuge) که قبلاً اقامتگاه رسمی رئیس جمهور مالدیو بوده است
* هتل آدران کلاب رانالهی با اقامتگاه های لوکسی که دارد
* ریزورت و اسپا (ماساژ) زیر آب را اصلاً از دست ندهید
* بازار محلی ماله که در آن زندگی و جنب و جوش را مشاهده می کنید
* جزیره خصوصی ولا با اقامتگاه های لوکس و خانه های ساحلی می تواند تجربه ای منحصر به فرد از سفر را به شما بدهد.

مالدیوسفر به مالدیو

مالزی (Malaysia)؛ سفر به سرزمین فرهنگ ها و نژادها

از جنگل های شهری سرسبز و انبوه گرفته تا سواحل بکر و مکان های تاریخی و سنتی، همه و همه در کشور مالزی وجود دارد که این کشور را برای گردش و تفریح منحصر به قرد کرده است. مالزی یکی دیگر از کشورهای جنوب شرق آسیاست که به لحاظ سنت و فرهنگ با همسایگان خود بسیار متفاوت است. در سفرتان به مالزی قطعاً چیزی کم نخواهید داشت، می توانید یک روز را در قبایل روستایی و محلی بگذرانید و یک روز را در ارتفاعات زیبای کامرون از دیدن مزارع چای لذت ببرید، یک روز را در سواحل بکر آرامش بگیرید و یک روز را به خرید در مراکز خرید لوکس سپری کنید، یک روز را به مکان های تاریخی و مذهبی بروید و یک روز دیگر را در مراکز تفریحی بگذرانید. این کشور برای همه گردشگران با تمام علایق حرفی برای گفتن دارد. از آنجایی که مالزی در نزدیکی خط استوا قرار گرفته است، دارای آب و هوای استوایی می باشد و تقریباً تمام طول سال گرم و مرطوب است. در این کشور 2 فصل باران های موسمی وجود دارد، بنابراین اگر با بارش باران های گرم مشکلی ندارید، می توانید هر زمان از سال می خواهید به این کشور سفر داشته باشید . ساعت مالزی یک ساعت و نیم از تهران جلوتر است، مردم به زبان مالایی سخن می گویند، واحد پول در این کشور رینگت می باشد و پیش شماره مالزی 60+ است. در زیر بهترین و مهمترین جاذبه های گردشگری مالزی و مکان های تفریحی آن را نام برده ایم تا در سفرتان با تور مالزی آنها را از دست ندهید:
* پارک ملی گونونگ گادینگ که جایگاه بزرگترین گل جهان است
* جزیره مانوکان، اولین پارک ملی دریایی مالزی می باشد
* معبد کک لوک سی که یکی از مهمترین معابد بودای چین در جنوب شرقی آسیا به شمار می رود
* معبد غارهای باتو یک هنر با شکوه و عظیم که مهمترین معبد هندو در بیرون هندوستان می باشد
* خط آهن شمالی برنئو را سوار شوید و سفری در دل تاریخ داشته باشید
* به منطقه‌ بوکیت بینتانگ رفته و زندگی و هیاهو مردم را مشاهده کنید و از مراکز خرید این منطقه لذت ببرید
* جزیره ردانگ، مکانی رویایی و منحصر به فرد برای عاشقان ساحل
* پارک ملی باکو مناسب برای افرادی که به فعالیت های تفریحی در دل طبیعت علاقه دارند
* کلیسای مسیح در ملاکا که به دست هلندی ها بنا شده است
* جزیره سیپادان بهشتی برای علاقمندان به غواصی به شمار می رود
* از قدیمی ترین جنگل های بارانی دنیا، تامان نگارا دیدن کنید
* برج های دوقلو پتروناس بروید و با آسانسور پر سرعت آن به نیمه برج برسید و از دیدن زیبایی های اطراف شگفت زده شوید.

مالزی

سفر به مالزی

تایلند (Thailand)؛ سفر به سرزمین جشنواره های بیشمار

یکی دیگر از کشورهای دیدنی و بسیار جذاب جنوب شرقی آسیا که در چند دهه اخیر شهرت جهانی بسیار زیادی پیدا کرده است، تایلند است. تایلند یک کشور با جاذبه های تاریخی فراوان، طبیعت بکر و فوق العاده که بیننده ها را مجذوب خود می کند و تفریح های مهیج و عالی است که برای تمام سلیقه ها طراحی و ساخته شده اند. معابد بودایی و مجسمه های بودا، جزو جدایی ناپذیر از زندگی و فرهنگ مردم این منطقه می باشد. نام تایلند در لغت به معنای سرزمین لبخند است و با خرید تور تایلند می توانید دلیل آن را متوجه شوید، چرا که در تمام شهرها و مناطق آن مردم همواره شاد هستند و همیشه با لبخند از شما پذیرایی می کنند. مراسم سنتی و فرهنگی های متنوعی در این کشور برگزار می شود که پیشنهاد می کنیم زمانبندی سفرتان را با یکی از آنها برنامه ریزی کنید تا بهترین خاطرات سفرهای زندگیتان را برای خودتان و همراهانتان رقم بزنید. تایلند در نزدیکی خط استوا قرار دارد، به همین دلیل دارای آب و هوای استوایی است که در آن 2 فصل بارانی خواهید دید. باران های این منطقه به صورت ناگهانی و بسیار با شدت است ولی گرم است و در چند دقیقه نیز تمام می شود، بنابراین حتی برای استفاده از آب و یا تفریحات آبی و ساحلی نیز مشکلی نخواهید داشت. چنانچه از باران بدتان نمی آید، تمام طول سال برای سفر به تایلند مناسب است ولیکن اگر با باران مشکل دارید، بهترین زمان سفر به تایلند برایتان فصول بی باران به شمار می رود. ساعت تایلند 3 ساعت و نیم از تهران جلوتر است، زبان رسمی مردم آن تایلندی است، واحد پولشان بت یا بات تایلند می باشد و پیش شماره کشور تایلند 66+ است. با ما همراه باشید تا شما را با بهترین جاذبه های گردشگری تایلند آشنا کنیم:

* مزرعه فیل ها در پاتایا که در آن فیل تازه متولد شده خواهید دید تا فیل پیر 
* مجسمه بیگ بودا یا همان بودای بزرگ که در بالای تپه ای ساخته شده است
* مینی سیام که تشکیل شده است از ماکت های آثار مشهور کشورهای دیگر جهان
* باغ زیبای نانگ نوچ که بیشتر نمایش های فرهنگی و شوی فیل ها را در آن می توانید ببینید
* پناهگاه مذهبی حقیقت که می توانید از دیوارهای کنار آن، از دیدن دریای آرام لذت ببرید
* جزایر فی فی که با رفتن به آنجا گویی وارد بهشت می شوید
* مراکز درمانی و چشمه های آب گرم که می توانید خستگی زندگی روزمره را از تن برهانید
* بودای بزرگ پوکت روی تپه ای بنا شده و دورتادور آن می توانید مناظر شگفت انگیز را مشاهده نمایید
* فانتسی شو پوکت می تواند لحظات شگفت انگیزی را برایتان بسازد و چند ساعتی را بی دغذغه در آن به تفریح و گردش بپردازید
* کاخ بزرگ بانکوک مجموعه ای ارزشمند و بسیار مهم برای مردم تایلند که ساختمان های سلطنتی قرن هفدهم بوده اند
* بازار روی آب بانکوک را بروید تا یک تجربه جدید و فراموش نشدنی را برای خودتان رقم بزنید
* معابد متنوع و مختلف در شهرهای تایلند که مهمترین و اصلی ترین آنها در بانکوک ساخته شده اند را از دست ندهید.

تایلندسفر به تایلند

میانمار (Myanmar)؛ سفر به سرزمین معابد

میانمار از دیگر کشورهای جنوب شرقی آسیاست، که مکانی بسیار مناسب و عالی برای علاقمندان به ساحل به شمار می رود. در قدیم به این کشور برمه گفته می شد ولی در حال حاضر با نام رسمی اتحادیه جمهوری میانمار شناخته می شود. میانمار در بین کشورهای تایلند، چین و لائوس محصور شده است. این کشور فوق العاده زیبا با داشتن معابد بودایی زیبا و طبیعتی شگفت انگیز مقصدی عالی برای گردشگران به شمار می رود. این کشور دارای تاریخ چند هزار ساله است که به همین علت مکان های تاریخی بی نظیری در آن وجود دارد که برای علاقمندان به تاریخ بهشتی زیبا می باشد. 88 درصد مردم این کشور بودایی، 6 درصد مسیحی و 4 درصد مسلمان هستند. مردمان مهمان نواز آن، سفری خاطره انگیز و فراموش نشدنی را برای شما می سازند. آب و هوای میانمار در تمام طول سال گرم و مرطوب است و در بهار و پاییز بارش های موسمی در آن رخ می دهد. بهترین زمان سفر به میانمار برای علاقمندان به باران های گرم استوایی تمام طول سال و برای افرادی که به باران علاقه ای ندارند، فصل های تابستان و زمستان می باشد. ساعت میانمار 3 ساعت از تهران جلوتر است، زبان مردم این کشور برمه ای می باشد، واحد پول میانمار کیات است و پیش شماره کشور میانمار 95+ می باشد. در ادامه به مهمترین و جذاب ترین جاذبه های گردشگری میانمار می رسیم:

* صخره طلایی
* مراکیو
* شهر باگان
* ساحل ناپالی
* صومعه ماها بودی تاتائونگ
* شیمدوپایا
* معبد شاناندو
* صومعه تانک کلات
* رودخانه آیروادی
* صومعه شدوگان
* قصر ماندالای
* دریاچه لینل
* نگپالی

میانمارسفر به میانمار

سریلانکا (Sri Lanka)؛ سفر به سرزمین چند ملیت

سریلانکا از کشورهای شگفت انگیز جنوب شرقی آسیاست که برای هر گردشگری جذابیت های بی اندازه ای دارد و یک مقصد گردشگری مقرون به صرفه و فوق العاده به شمار می رود. در سریلانکا همه نوع جاذبه گردشگری که بخواهید وجود دارد از سواحل آرام گرفته تا تفریح های مهیج و معابد زیبا و مکان های تاریخی، همه و همه در این کشور وجود دارد که هر گردشگری را مجذوب خود می کند. در سریلانکا حیات وحش را به گونه ای خواهید دید که هیچ کجا نمونه آن را مشاهده نمی کنید. سرلانکا از مقاصد گردشگری بی نظیر در دنیا شناخته شده است که هر سلیقه ای را راضی نگه می دارد. این کشور روز به روز بیشتر از قبل جای خود را بین بهترین و خاص ترین مقاصد گردشگری دنیا پیدا می کند. این کشور دوست داشتنی و زیبا هر ساله میزبان میلیون ها گردشگر از سرتاسر جهان می باشد و  هرروز به تعداد گردشگران علاقمند برای سفر به این محدوده اضافه می شود. آب و هوای سریلانکا گرم و استوایی است. این آب و هوا به شما این امکان را می دهد که در هر زمان از سال کهه اقدام به سفر کنید، می توانید به راحتی از فعالیت های آبی، سواحل و تفریح های آبی لذت ببرید. بهترین زمان سفر به سریلانکا با توجه به آب و هوایی که دارد، هر فصل و زمان از سال نام برده شده است. ساعت سریلانکا 1 ساعت از تهران جلوتر است، زبان رسمی مردم سریلانکا سینهالی یا تامیل می باشد، واحد پول در سریلانکا روپیه سریلانکا به شمار می رود و کد این کشور 94+ می باشد. با ما همراه باشید تا با برترین جاذبه های گردشگری و تفریحی سریلانکا آشنا شوید:

* سیگیریا یک منطقه باستانی که روی صخره ای می باشد
* معبد دندان مقدس، یک معبد بودایی می باشد
* معبد طلایی دامبولا که با نام غار معبد دامبولا نیز شناخته می شود
* پرورشگاه فیل پیناوالا محلی برای نگهداری و حفاظت از فیل های آسیایی
* پارک ملی یالا دومین پارک ملی بزرگ سریلانکا
* قله آدم که در زبان محلی سری پادا نامیده می شود که به معنی کوه پروانه است

سریلانکاسفر به سریلانکا

سنگاپور (Singapore)؛ سفر به سرزمین لوکس و مدرن آسیایی

کشوری کوچک اما با جذابیت های بی اندازه، بله سنگاپور منظور ماست. سنگاپور از دیگر کشورهای فوق العاده و بینظیری در جنوب شرقی آسیاست که مدت زمان طولانی مستعمره بریتانیا بوده است. امروزه سنگاپور به یکی از پیشتازان صنعت اقتصادی دنیا تبدیل شده است. با توجه به استانداردهای جنوب شرق آسیا، این کشور جزو کشورهای گران قیمت و لوکس به شمار می رود و هرچیزی که در آن وجود دارد نسبت به کشورهای اطراف قیمت 2 برابری دارد. این کشور کوچک دارای جاذبه های گردشگری و تفریحی متعددی برای مسافرین تور سنگاپور است. در واقع شما هر انتظاری از سفرتان داشته باشید می توانید در سنگاپور بهترین ها را داشته باشید. سنگاپور به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در کنار دریا به صورت معمول آب و هوای ثابتی دارد، بارندگی زیاد و رطوبت بالا از ویژگی های اصلی آب و هوای این کشور به شمار می رود. بهترین زمان سفر به سنگاپور تمام طول سال است به طوری که تمام سال دارای آب و هوای گرم و استوایی است و می توانید تمام فعالیت ها را انجام دهید. ساعت سنگاپور از تهران 4 ساعت جلوتر است، مردم سنگاپور به زبان انگلیسی و ماندارین و تامیل مالایی صحبت می کنند، واحد پول در سنگاپور دلار سنگاپور می باشد و پیش شماره این کشور 65+ است. با ما همراه باشید تا با جاذبه های گردشگری و تفریحی سنگاپور آشنا شوید:

* مارینا بی سندز یک مجموعه تفریحی کامل
* پرنده سنگاپوری دومین چرخ و فلک بزرگ دنیا
* باغ های خلیج که فضای سبز بر فراز مارینا بی سندز قرار گرفته است
* باغ های گیاه شناسی که اولین جاذبه ای از سنگاپور بود که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید
* محله چینی ها که با خود چین تفاوتی ندارد و خاطرات چین را برایتان تداعی می کند
* هند کوچک و خیابان عرب با تنوع زیبای قومیت های مختلف در آن 
* باغ وحش سنگاپور به عنوان یکی از بهترین موزه های جنگل بارانی جهان شناخته می شود
* پارک فورت کنینگ که زمانی به عنوان پناهگاه نظامی مورد استفاده قرار می گرفته است
* جزیره شگفت انگیز و دیدنی و زیبای سنتوزا
* اورچارد رود که محلی فوق العاده برای خرید از بهترین مراکز خرید و فروشگاه هاست
* اسکله کلارک که امروزه یک قطب مهم گردشگری و تجاری سنگاپور می باشد

سنگاپورسفر به سنگاپور


مشاوره رایگان