خدمات VIP و CIP فرودگاه امام و تفاوت آنها

راهنمای سفر 27 شهریور ، 1403 7 دقیقه

خدمات CIP و VIP فرودگاه امام و تفاوت آنها

در فرودگاه بین المللی امام خمینی برای رفاه حال مسافران در سفرهای رفت و برگشت، قسمت هایی تعبیه شده است تا بتوانند ساعات خوب و خوشی را برای خود رقم بزنند. مسافران پروازهای رفت می توانند ساعات انتظار خود را به بهترین و راحت ترین شکل در این قسمت ها سپری کنند. مسافران پروازهای ورودی اگر برای شهر تهران نباشند، ممکن است نیاز داشته باشند تا چند ساعتی را استراحت کنند، بنابراین این بخش ها برای آنها نیز کاربردی و عالی خواهد بود.
خدمات CIP و VIP فرودگاه امام خمینی قسمتی است که خدمات عالی و بی نظیری را به مسافران ارائه می کند تا بتوانند ساعات خوشی را در آن تجربه کنند. خدماتی که در این قسمت ها ارائه می کنند بنا به نیاز و علاقه مسافران متفاوت خواهد بود. با ما همراه باشید تا با خدمات CIP و VIP فرودگاه امام و تفاوت آنها آشنا شویم:

تصویر شاخص خدمات VIP

خدمات CIP فرودگاه امام خمینی

CIP درواقع جایگاه تشریفات اختصاصی فرودگاه امام از سال 1391 در ساختمانی کاملاً مجزا از ترمینال اصلی ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفت. این ساختمان در مساحت 7500 متر و با زیر بنای 8000 متری برای پروازهای بین المللی در 3 طبقه ساخته شد. جایگاه سی آی پی فرودگاه امام یک دهه سابقه در زمینه ارائه خدمات فرودگاهی به مشتریان ویژه و شناسایی دغدغه های مسافران پرمشغله دارد که خدمات متنوع و کاملی به آنها ارائه می کند تا در محیطی آرام و بی دغدغه و سرشار از احترام و آرامش به سفر بپردازند و در وقت آنها صرفه جویی شود.
مسافران عزیز CIP روش های معمول و همیشگی ورود و خروج همانند انتظار در صف های طویل و انتظار برای صدور کارت پرواز و تحویل بار و چمدان را تجربه نخواهند کرد، بلکه جدا از شلوغی ترمینال اصلی ساعات قبل و یا بعد از پرواز خود را در سالن تشریفاتی CIP استراحت می کنند و با انواع خوراکی های ایرانی و خارجی، نوشیدنی های سرد و گرم و ... به صورت سلف سرویس پذیرایی خواهند شد. در طول این مدت تمام مراحل قبل از سوار شدن به هواپیما اعم از گرفتن کارت پرواز و تحویل چمدان ها و ... همگی توسط تیم متخصص CIP انجام می شود، نکته جذابی که در مورد این خدمات وجود دارد این است که مسافران از ساختمان CIP با وسیله نقلیه شخصی تا پله های هواپیما جابه جا می شوند.
گرفتن ویزای فرودگاهی، اقامت موقت در سوئیت ها، ترانسفر فرودگاهی، خرید از غرفه ها ممتاز و برگزاری جلسات کاری در اتاق کنفرانس ها از دیگر امکانات و خدمات ویژه و برجسته جایگاه CIP برای رفاه بیشتر حال مسافران می باشند. 

خدمات سی آی پی فرودگاه امام
رزرو خدمات CIP فرودگاه امام خمینی

* کمترین زمان ممکن برای رزرو خدمات CIP  حدود 3 ساعت قبل از زمان پرواز برای پروازهای خروجی یا 3 ساعت قبل از زمان ورود به فرودگاه امام خمینی برای پروازهای ورودی است.
* جالب است بدانید خدمات CIP برای کودکان زیر 2 سال رایگان است و برای کودکان بالای 2 سال به صورت کامل محاسبه می شود.
* کنسل کردن درخواست CIP برای کلیه پروازها تا 3 ساعت قبل از ساعت پرواز بدون هزینه و جریمه است. کنسلی کمتر از 3 ساعت و یا بعد از انجام پرواز صد در صد مبلغ فاکتور را به عنوان جریمه از شما خواهند گرفت.

خدمات و امکانات جایگاه CIP فرودگاه امام خمینی

خدمات فرودگاهی:
* انجام تمامی کارهای فرودگاهی توسط کارمندان CIP
* امکان پرداخت تمام هزینه های لازم فرودگاهی در جایگاه تشریفات
* انتقال مسافران از ساختمان CIP تا هواپیما با خودروهای اختصاصی CIP
* امکان استفاده مسافر از پارکینگ اختصاصی CIP (در صورت درخواست)
* امکان استفاده استقبال کنندگان مسافر از خدمات سالن پذیرایی CIP (در صورت درخواست)
* امکان اقامت کوتاه مدت مسافر در سوئیت های CIP (در صورت درخواست)
* انجام فرآیندهای دریافت ویزای فرودگاهی (در صورت درخواست)
* امکان استفاده از خدمات ویلچر و بالابر (در صورت درخواست)

امکانات سالن پذیرایی:
* نشیمن های متفاوت با چشم انداز باند فرودگاه
* رستوران سلف سرویس با انواع خوراک های مناسب در ساعات مختلف روز
* نمازخانه
* اتاق جلسات VIP
* اتاق کودک شامل کنسول های بازی برای سرگرم کردن آنها
* فروشگاه های صنایع دستی، عطر، خشکبار، خاویار و...
* گیت های اختصاصی سپاه و پلیس، گمرک و پذیرش بار برای جلوگیری از انتظار در صف های طولانی
* اینترنت پرسرعت نامحدود

خدمات سی آی پی

خدمات VIP فرودگاه امام خمینی

سرویس لوکس و بسیار جدیدی است که توسط هتل های فرودگاه بین المللی امام خمینی یعنی هتل نووتل novotel و هتل ایبیس ibis به مسافران ویژه VIP در پروازهای ورودی و خروجی به این فرودگاه ارائه می شود. تشریفات تجاری ایران به عنوان اولین استارتاپ فرودگاهی کشور در سال 1393 مفتخر است تا ضمن معرفی این سرویس به مسافران خاص امکان رزرو آنلاین در ۲۴ ساعت شبانه روز و در ۷ روز هفته را فراهم نماید.
خدمات VIP در فرودگاه ها به معنای ارائه سطح با کیفیت و عالی از خدمات تشریفاتی است که برای مسافرانی با جایگاه سیاسی یا بین‌المللی طراحی شده‌ است. این خدمات بی نظیر شامل موارد ذیل می باشند:
* عبور اختصاصی از گیت حراست
* سالن های انتظار VIP
* استقبال و مشایعت تا هواپیما به صورت اختصاصی
* خدمات حمل چمدان و بار اختصاصی
* تسهیلات ویژه در انجام فرایندهای فرودگاهی

خدمات وی آی پی فرودگاه

تفاوت VIP و CIP در تشریفات فرودگاهی

همانگونه که می دانید، اصلی ترین تفاوت سرویس وی آی پی و سی آی پی فرودگاه امام خمینی به شخص سرویس گیرنده ربط پیدا می کند. به عبارت دیگر خدمات ویژه فرودگاه امام تنها در شرایطی به شما تعلق می گیرد که شخصی سیاسی بوده یا از جایگاه ویژه ای در امور کشوری برخوردار باشید.
از دیگر تفاوت های خدمات CIP فرودگاه امام با سرویس VIP آن باید به تامین امنیت مالی و جانی فرد اشاره کرد. واضح است که حفظ جان شخصیت های دولتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ به همین علت در تمام طول مسیر پرواز و امور قبل از آن، وجود محافظان شخصی ضرورت دارد.
آخرین تفاوت این دو یعنی خدمات CIP و VIP فرودگاه امام خمینی در تشریفات فرودگاهی به نحوه پرداخت هزینه خدمات باز می گردد. پرداخت هزینه تشریفات ویژه فرودگاه امام خمینی وی ای پی توسط سازمان یا وزارتخانه مربوطه انجام می شود. این در حالی است که فرد تاجر با یا بدون پیشینه سیاسی، می تواند پس از خرید بلیط هواپیما برای رزرو تشریفات سی آی پی نیز اقدام کند.

مشاوره رایگان