سفر با حیوان خانگی

اگر عاشق سفر هستید یا مجبور هستید برای کار به سفر بروید، با احساس گناهی که حیوانات خانگی هنگام بستن چمدان به شما می دهند آشنا هستید. مطمئنا، هر کسی می خواهند حیوان خانگی  خود را در همه سفر ها همراه خود ببرد. همراه داشتن حیوانات خانگی خود در سفر برای شما ودوست پشمالوی شیرینتان سرگرم کننده است، برای سفر با حیوان خانگی باید چند نکته را در نظر بگیرید. حالا بیایید با سایت سفرهای دنیاگردی آریا قدم به قدم جلو برویم تا همه ی نکات یک سفر امن و راحت با حیوان خانگی را مرور کنید.

  • گرفتن پاسپورت حیوان خانگی

اگر اولین بار است قصد سفر کردن به همراه حیوان خانگی خود را دارید باید بدانید که زمانبرترین قسمت برنامه ی سفر با حیوان خانگی تان انجام مراحل گرفتن پاسپورت حیوان خانگی شماست.پس فراموش نکنید که این مراحل را زود تر از برنامه ریزی اصلی سفر انجام بدهید.برای انجام دادن تک تک مراحل و فراموش نکردن هیچ یک از اقدامات با ما همراه باشید.

  1. واکسیناسیون و آزمایشات پزشکی برای گرفتن پاسپورت حیوانات که شامل موارد زیر است:
  • واکسن هاری
  • تقویت کننده های سیستم ایمنی
  • آزمایشات خون

قبل از سفر باید حیوان خانگی خود را علیه هاری واکسینه کنید.توجه داشته باشید حیوان خانگی شما قبل از واکسینه شدن باید حداقل 12 هفته سن داشته باشد.

قبل از واکسیناسیون هاری یا در زمانی که قرار است واکسن هاری را دریافت کنید، حیوان خانگی خود را باید میکروچیپ کنید. اگر بدون قرار دادن ریزتراشه علیه هاری واکسینه شده اید، حیوانات خانگی شما باید دوباره واکسینه شوند.تا زمانی که واکسیناسیون هاری حیوان خانگی شما به روز باشد، آزمایش خون همچنان معتبر خواهد بود.

شما باید به طور منظم واکسن های تقویت کننده ایمنی را به حیوان خانگی خود بدهید. به طور مرتب پاسپورت یا گواهی سلامت حیوان خانگی خود را بررسی کنید تا بدانید چه زمانی باید تقویت کننده ها داده شوند.

اگر حیوان خانگی شما تقویت کننده هایی را که باید تزریق شود دریافت نکرده حیوان خانگی شما باید دوباره آزمایش خون بدهد. این فرآیند همچنین مستلزم آن است که قبل از سفر 1ماه صبر کنید.

  • نصب ریزتراشه ها برای سفر با حیوانات خانگی

  • ریزتراشه ها فناوری ساده ای هستند. این یک تراشه به اندازه برنج در داخل یک کپسول کوچک ساخته شده از شیشه زیستی است که حاوی یک فرستنده شناسایی فرکانس رادیویی است. این تراشه با استفاده از یک سرنگ بین تیغه های شانه حیوان خانگی شما کاشته می شود. این یک روش نسبتا بدون درد است و دامپزشک شما می تواند آن را در عرض چند ثانیه انجام دهد.

هر چیپ دارای یک شماره شناسه منحصر به فرد است که با عبور اسکنر میکروچیپ از روی آن خوانده می شود. شناسه منحصر به فرد مربوط به حیوان خانگی شما است و می تواند برای به دست آوردن جزئیات مالکیت حیوان خانگی از پایگاه داده ای که ریزتراشه ثبت شده است استفاده شود. هنگامی که تراشه ای را در حیوان خانگی خود کاشت می کنید، پیوندی دائمی بین خود و حیوان خانگی خود ایجاد می کنید. اگر حیوان خانگی شما گم شده باشد، هر کارگر مراقبت از حیوان خانگی یا دامپزشک می تواند از اسکنر استفاده کرده و اطلاعات تماس شما را بازیابی کند. اگر دور می‌شوید یا اطلاعات تماس خود را تغییر می‌دهید، با رجیستری که تراشه با آن ثبت شده است تماس بگیرید تا جزئیات خود را به‌روزرسانی کنید. با آخرین جزئیات خود با شرکت تماس بگیرید یا ایمیل بزنید.

شما با مراجعه به دامپزشک فرودگاه در صورت کامل بودن مدارک و به روز بودن آزمایشات میتوانید به راحتی پاسپورت حیوان خانگی خود را دریافت و سفر خود را با دوست کوچک خود آغاز کنید.

  • سفر با حیوان خانگی در هواپیما

اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که سفر هوایی می تواند برای حیوانات خانگی خطرناک باشد پس توصیه می کنیم هنگام تصمیم گیری در مورد نحوه حمل و نقل حیوان خانگی خود تمام خطرات را بسنجید. سفرهای هوایی می تواند به ویژه برای حیواناتی مانند سگ های بولداگ، پاگ و گربه ایرانی خطرناک باشد. مجرای بینی کوتاهشان آنها را به ویژه در برابر کمبود اکسیژن و گرمازدگی آسیب پذیر می کند. پس همه گزینه های جایگزین برای پرواز را در نظر بگیرید.اکثر خطوط هوایی به شما این امکان را می دهند که با هزینه اضافی یک گربه یا سگ کوچک را در کابین ببرید. اما باید از قبل با شرکت هواپیمایی تماس بگیرید. محدودیت هایی برای تعداد حیوانات مجاز در کابین وجود دارد.

در پرواز های Business Class و فرست کلاس First Class شما یه راحتی و بدون هیچ مشکلی می توانید حیوان خانگی خود را همراه خود ببیرید اما به یاد داشته باشید که اگر پرواز اکونومی یا عادی انتخاب کردید و مجبور به قرار دادن حیوان خود در باکس مخصوص پرواز و قرار دادن در قسمت بار هواپیما شدید، حتما چک نمایید که کارگو یا قسمت هواپیما پس از برخواستن از روی زمین دچار خلا اکسیژن نشود.

  • انتخاب هتل در سفر با حیوان خانگی

اگر تا پیش از این تجربه سفر با حیوان خانگی خود را نداشته اید باید بدانید که ممنوعیت ورود حیوانات خانگی به هتل ها یک قانون کاملا پذیرفته شده است.اگر انتخاب شما در سفر ماندن ذر هتل است باید یادتان بشد که هتل Pet Friendly برای شما بهترین انتخاب خواهد بود.

هتل دوستدار حیوان خانگی چیست؟

به طور کلی، هتل  Pet Friendly هتلی است که حیوانات خانگی را دوست دارد و مهمانان هتل اجازه دارند  تا با حیوان خانگی خود در اتاق اقامت کنند.بعضی از این هتل ها ممکن است اقامتگاه‌های ویژه‌ای را برای حیوانات خانگی ارائه دهند، از جمله پارک‌های مخصوص سگ در نزدیکی سوئیت ها و اتاق ها در فضای باز ، منوهای مناسب غذایی برای حیوانات خانگی، برای زمانی که می‌خواهید مدتی تنها باشید. برخی از هتل‌های دوستدار حیوانات خانگی حتی ممکن است ملافه‌های مخصوص، سایر امکانات رفاهی را فراهم کنند تا اقامت شما را تا حد امکان لذت بخش کنند. هتل‌های دوستدار حیوانات خانگی معمولاً هزینه‌های بالاتر و هزینه‌های اضافی برای نظافت دارنداما اگر بخواهید حیوان خانگی خود را در سفر با خود ببرید، ارزش آن را دارند.

قوانین مشترک در هتل های دوستدار حیوانات خانگی

هر هتل دوستدار حیوانات خانگی متفاوت است. اگر از خود می پرسید: “هتل های دوستدار حیوانات خانگی چگونه کار می کنند؟” باید بدانید که این به تعریف هتل از معنای دوستدار حیوانات خانگی بستگی دارد. همانطور که اشاره کردیم، تعریف “هتل دوستدار حیوانات خانگی” متفاوت است.

بنابراین شما همیشه باید تحقیقات خود را انجام دهید تا مشخص کنید کدام هتل دوستدار حیوانات خانگی برای دوست پشمالوی شما بهترین است. علاوه بر این، همه آنها قوانینی دارند، اما این قوانین بسته به امکاناتی که ارائه می دهند متفاوت است. این قوانین مشترک عبارتند از:

  • فقط سگ ها و گربه ها اجازه ورود به هتل را دارند.
  • سگ ها در مکان های مشترک باید قلاده داشته باشند.
  • گربه ها در جعبه ها یا حامل ها در مکان های مشترک نگهداری می شوند.
  • حیوانات خانگی شما نباید کک داشته باشد.
  • اثبات واکسیناسیون قبل از ورود به هتل ضروری است.
  • فقط حیوانات خانگی کوچک.
  • فقط حیوانات خانگی که کاملا آموزش دیده اند اجازه ورود به هتل را دارند.
  • امضای قرارداد حیوان خانگی اجازه ورود دارند(سقف وزنی حیوانات را می توانید سوال کنید).
  • تعداد مجاز حیوانات خانگی دارای محدودیت است.
  • حیوانات خانگی فقط در مناطق خاصی مجاز به رفت و آمد هستند.

سوالات که قبل از انتخاب هتل مناسب برای حیوانات خانگی باید بپرسید چیست:

  • ورود چه نوع حیوانات خانگی مجاز است؟

برخی از هتل های دوستدار حیوانات خانگی فقط گربه یا سگ را مجاز می دانند. همیشه قبل از رزرو اتاق خود مطمئن شوید که خط مشی حیوانات خانگی را درک کرده اید. اگر مطمئن نیستید یا نمی توانید اطلاعات را در وب سایت آنها پیدا کنید، می توانید با یک هتل تماس بگیرید و بپرسید.

  • آیا محدودیت های نژادی یا وزنی برای حیوانات خانگی وجود دارد؟

  • قبل از رزرو اتاق، همیشه مطمئن شوید که حیوان خانگی شما اجازه اقامت در هتل را دارد. در حالی که یک هتل دوستدار حیوانات خانگی تبلیغ می کند که به سگ ها اجازه می دهد، ممکن است به همه سگ ها اجازه ندهند. به عنوان مثال، برخی از هتل ها ممکن است فقط سگ ها را تا یک وزن خاص مجاز کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است محدودیت های نژادی داشته باشند.
  • اقامت چند حیوان خانگی در هر اتاق مجاز است؟

برخی از هتل‌های دوستدار حیوانات خانگی محدودیت‌هایی برای رزرو تعداد حیوان خانگی در اتاق خود با خود دارند. در بیشتر موارد،بنا به نژاد و نوع حیوان خانگی، اجازه یک یا دو حیوان خانگی را می دهند. اگر می خواهید بیش از یک یا دو حیوان خانگی دارید، می توانید بپرسید که آیا رزرو اتاق دوم با شخص دیگری به شما امکان می دهد حیوانات خانگی بیشتری بیاورید یا خیر.

  • آیا می توانم حیوان خانگی خود را بدون مراقبت در اتاقم بگذارم؟

برخی از هتل‌ها به شما اجازه می‌دهند که حیوانات خانگی در اتاق خود داشته باشید، اما ممکن است به آن حیوانات خانگی اجازه داده نشود که به تنهایی در اتاق بمانند، زیرا ممکن است اضطراب جدایی را تجربه کنند که می‌تواند آنها را مخرب کند یا اگر خانه‌داری برای مرتب کردن اتاق وارد شود.

  • آیا نظافت چی هتل با حضور حیوانات خانگی وارد اتاق می شود؟

نظافت چی هتل معمولاً وارد اتاق های هتل ها می شود تا وقتی شما آنجا نیستید تمیز کنند. با این حال، اگر حیوان خانگی شما در اتاق باشد، ممکن است نخواهید خدمات نظافتی ارائه شود زیرا می تواند به حیوان خانگی شما فرصت فرار بدهد. برخی از هتل ها از شما می خواهند که اتاق را به همراه حیوان خانگی خود در زمان که نظافت ترک کنید.

  • آیا مناطقی از هتل ها وجود دارد که اجازه ورود حیوانات خانگی را نمی دهد؟

در بسیاری از هتل ها ورود حیوانات خانگی را در فضاهای مشترک ممنوع است. چون شما هرگز نمی دانید که یک سگ قرار است در مقابل شخص یا حیوان خانگی دیگر چه واکنشی نشان دهد.

  • آیا همه اتاق ها برای حیوانات خانگی مناسب هستند؟

همه اتاق‌های هتل‌های دوست‌دار حیوانات خانگی ممکن است برخی از مهمانان ترجیح می‌دهند از اتاقی بدون مو حیوانات خانگی استفاده کنند. به خصوص اگر حساسیت داشته باشند. علاوه بر این، با اطلاع دادن به هتل در مورد حیوان خانگی خود قبل از رزرو می توانید اطمینان حاصل کنید که اتاقی مناسب برای حیوانات خانگی انتخاب کرده اید و این موضوع می تواند از بروز هر گونه مشکلی در هنگام ورود شما جلوگیری کند.

  • آیا هزینه اضافی برای حیوان خانگی وجود دارد؟ بسیاری از هتل‌های دوستدار حیوانات، هزینه‌های اضافی دریافت می‌کنند، زیرا اجازه دادن به سگ‌ها و گربه‌ها در هتل‌ها به معنای تمیز کردن بیشتر و احتمال آسیب است. هتل های دیگر ممکن است برای حداقل یک حیوان خانگی از شما هزینه ای دریافت نکنند، اما برای بیش از یک حیوان خانگی باید هزینه پرداخت کنید.
  • چه امکاناتی برای حیوانات خانگی درهتل ها وجود دارد؟

همانطور که اشاره کردیم، برخی از هتل های دوستدار حیوانات خانگی به سادگی اجازه گربه و سگ را می دهند. با این حال، دیگران ممکن است از حیوانات خانگی فراتر بروند و امکاناتی را برای بهبود اقامت خود ارائه دهند. برخی از امکانات رفاهی که توسط هتل‌های دوستدار حیوانات خانگی ارائه می‌شوند عبارتند از: تخت‌های حیوانات خانگی، مکان‌های پیاده‌روی/سرویس‌های گلدان، پذیرایی، خدمات اتاق و خدمات نگهبانی، نظافت، پر کردن کاسه‌های غذا و آب، جعبه‌های زباله و غیره.

  • آیا سگ ها می توانند روی تخت های هتل بخوابند؟

برخی از هتل های دوستدار حیوانات خانگی به حیوانات خانگی اجازه می دهند روی تخت بخوابند، در حالی که برخی دیگر ممکن است اجازه ندهند. سیاست حیوانات خانگی هر هتل متفاوت است، بنابراین قبل از اینکه به حیوان خانگی خود اجازه دهید روی تخت بپرد باید مطمئن شوید که همه چیز را درک کرده اید. اگر حیوان خانگی شما اجازه ندارد روی تخت بخوابد، می توانید یک تخت حیوان خانگی و پتو از خانه بیاورید تا مکانی نرم و راحت برای خوابیدن به او بدهید.

چند نمونه بهترین  از این هتل های دوستدار حیوانات که در تور های خارجی میتوانید انتخاب کنید عبارتند از:

سخن آخر همه چیز درباره سفر با حیوان خانگی

در این مقاله سفر های دنیاگردی آریا سعی کردیم همه ی اقداماتی را که در سفر با حیوان خانگی با تور های خارجی باید به آن توجه کنید به شما  بگوییم. تا بهترین سفر را بدون هیچ مشکلی داشته باشید پس اگر قصد این کا را داریذد و دربارهی رزرو هتل به خصئوص و پرواز مناسب دچار ا=تردب=ید و نگرانی هستید فقط کافیست با مشاورین متخصص دنیاگردی آریا تماس بگیرید تا بهترین تور را با توجه به ویژگی های مد نظر شما برایتان در نظر بگیرند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست